Ciekawostki
Moderator: spooney
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Ciekawostki
- 51 jeżdżący na Wyżyny w latach 70.
- przegubowe ikarusy na 51 w latach 80.
- 76 jeżdżący po Nowym Fordonie w latach 80.
- 105 Dworzec PKP - Glinki
- 102 z Placu Kościeleckich
- tramwaj na Okolu ( linia 5 )
- 57N Błonie-Witebska
- nocna komunikacja miejska na początku lat 90:
3 Wilczak-Bałtycka
6 Bielawy-Łęgnowo
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Glinki
33 Dworzec PKP-Nowy Fordon
i w połowie lat 90.
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Łęgnowo
33 Dworzec PKP-Nad Wisłą
34 Dworzec PKP-Wilczak
35 Dworzec PKP-Zajezdnia Autobusowa Inowrocławska
- 54 bis- chyba najkrótsza stała linia w historii
- przegubowe ikarusy na 51 w latach 80.
- 76 jeżdżący po Nowym Fordonie w latach 80.
- 105 Dworzec PKP - Glinki
- 102 z Placu Kościeleckich
- tramwaj na Okolu ( linia 5 )
- 57N Błonie-Witebska
- nocna komunikacja miejska na początku lat 90:
3 Wilczak-Bałtycka
6 Bielawy-Łęgnowo
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Glinki
33 Dworzec PKP-Nowy Fordon
i w połowie lat 90.
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Łęgnowo
33 Dworzec PKP-Nad Wisłą
34 Dworzec PKP-Wilczak
35 Dworzec PKP-Zajezdnia Autobusowa Inowrocławska
- 54 bis- chyba najkrótsza stała linia w historii
Ostatnio zmieniony 2008-09-22, 12:14 przez mc_pele, łącznie zmieniany 1 raz.
3N Wilczak
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Ciekawostki
Kolego na początku lat 90-tych linia 6N kursowala w relacji:Bielawy-Lęgnowo i byla to ostatnia nocna linia.Trójkę skasowano troszkę szybciej.mc_pele pisze:- 51 jeżdżący na Wyżyny w latach 70.
- przegubowe ikarusy na 51 w latach 80.
- 76 jeżdżący po Nowym Fordonie w latach 80.
- 105 Dworzec PKP - Glinki
- 102 z Placu Kościeleckich
- tramwaj na Okolu ( linia 5 )
- 57N Błonie-Witebska
- nocna komunikacja miejska na początku lat 90:
3 Wilczak-Bałtycka
6 Bielawy-Glinki
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Glinki
33 Dworzec PKP-Nowy Fordon
i w połowie lat 90.
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Łęgnowo
33 Dworzec PKP-Nad Wisłą
34 Dworzec PKP-Wilczak
35 Dworzec PKP-Zajezdnia Autobusowa Inowrocławska
- 54 bis- chyba najkrótsza stała linia w historii
Michu76
54bis najkrótsza? [54 Bis - DWORZEC PKP - Dworcowa (z powrotem: Unii Lubelskiej - Warszawska) - Unii Lubelskiej - Kąpielowa - Ludwikowo - Średnia - ZAKĄTEK]
A 59bis? (Przemysłowa-Fordońska-Wyścigowa) :D
76 po fordonie? 78 jeździł... a 76 niby jak? bo mam mapy i jakos tego nie widzialem ;/
Kiedys 103 jeszcze jezdzil z pkp na kapy chyba...
A 59bis? (Przemysłowa-Fordońska-Wyścigowa) :D
76 po fordonie? 78 jeździł... a 76 niby jak? bo mam mapy i jakos tego nie widzialem ;/
Kiedys 103 jeszcze jezdzil z pkp na kapy chyba...
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Na pewno? Miałem (może jeszcze mam) plan miasta z 1990 lub 1991 i tam na pewno były zaznaczone 3N i 6N.michu76 pisze:Kolego na początku lat 90-tych linia 6N kursowala w relacji:Bielawy-Lęgnowo i byla to ostatnia nocna linia.Trójkę skasowano troszkę szybciej.
Na moje to 59bis była dłuższa niż 54bis, prawie cała Przemysłowa+odcinek Fordońskiej od Wyścigowej do wiaduktów to większa odległość niż ten kawałek z Dworca PKP na Jachcice, nie wiem nawet czy 83 nie okazałaby się dłuższa.misieek pisze:54bis najkrótsza? [54 Bis - DWORZEC PKP - Dworcowa (z powrotem: Unii Lubelskiej - Warszawska) - Unii Lubelskiej - Kąpielowa - Ludwikowo - Średnia - ZAKĄTEK]
Sam byłem zdziwiony ale było o tej linii na starym forum.misieek pisze:76 po fordonie?
Nie chyba a na pewno po kasacji połączenia tramwajowego do dworca pkp, najpierw przez Śródmieście trasą 60 do Paderewskiego, dalej Staszica, 3 maja, Bernardyńska, Kujawska, Wojska Polskiego, później trasą 61 do Wzgórza Wolności a dalej jak zawsze na Kapy i w końcu po rozbudowie ulicy Pięknej skierowany tą trasą która z małymi wyjątkami dołożenia kilku przystanków pozostała do dziś, przemieniona z 103/93 na 79.misieek pisze:Kiedys 103 jeszcze jezdzil z pkp na kapy chyba...
3N Wilczak
mc_pele pisze:Na pewno? Miałem (może jeszcze mam) plan miasta z 1990 lub 1991 i tam na pewno były zaznaczone 3N i 6N.
Musi być bląd w wydruku.Nigdy 6 nie kursowala do Kapuścisk tylko na Lęgnowo.Pozdrawiam.
//mc-poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 07:38 przez michu76, łącznie zmieniany 2 razy.
Michu76
Plany miast rzadko kiedy zawierają aktualne informacje na temat przebiegu i numeracji linii komunikacji miejskiejmc_pele pisze:plan miasta z 1990 lub 1991 i tam na pewno były zaznaczone 3N i 6N.
i są według mnie mało wiążącym źródłem informacji.
Szczególnie te z dawnych lat, gdzie robiono tylko kopiuj - wklej, dorysowano pare nowych ulic i gotowe.
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
michu76 pisze:Musi być bląd w wydruku.Nigdy 6 nie kursowala do Kapuścisk tylko na Lęgnowo.Pozdrawiam.
Pełna zgoda. Ale ja nigdy nie twierdziłem że kiedykolwiek 6 kursowała na Kapy
[edit]
A jednak! Jak byk napisałem Bielawy-Glinki To oczywiście moje przeoczenie, na pewno miałem na myśli Łęgnowo, dzięki za zwrócenie uwagi, poprawiam wcześniejszą wypowiedź.
Darek pisze:A linia LPKiW- Myślęcinek? Zdaje się 83 miała nr
83 to tylko jeden przystanek ale za to bardzo długi jak na bydgoskie warunki, 54Bis jechała po kilku ulicach ale na bardzo krótkich odcinkach, od PKP na Jachcice jest "rzut beretem", nie ma jednak co dywagować, trzeba byłoby dorwać jakieś statystyki gdzie przedstawione są dokładne długości poszczególnych linii.
Zgoda, nie będę się upierał przy czymś czego nie widziałem na własne oczy.spooney pisze:Plany miast rzadko kiedy zawierają aktualne informacje na temat przebiegu i numeracji linii komunikacji miejskiej
i są według mnie mało wiążącym źródłem informacji.
Szczególnie te z dawnych lat, gdzie robiono tylko kopiuj - wklej, dorysowano pare nowych ulic i gotowe.
3N Wilczak
76 po fordonie nie jeździł...pytałem rodziców, dziadków, grzebałem w róźnolakich mapach. W latach ~90 numeracja autobsów sięgała 72...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
Re: Ciekawostki
Autobusowe linie nocne utworzono 1.01.1992 i od razu było 5 linii. 32 nigdy nie kończył na Glinkach (tak przynajmiej podaje strona MZK). Jeździł tylko i wyłącznie na Łęgnowo. Zresztą niedługo, bo linia dosć szybko została zawieszona. Więcej informacji na temat linii nocnych znajduje się w osobnym temacie.mc_pele pisze: - nocna komunikacja miejska na początku lat 90:
3 Wilczak-Bałtycka
6 Bielawy-Łęgnowo
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Glinki
33 Dworzec PKP-Nowy Fordon
i w połowie lat 90.
31 Dworzec PKP-Kapuściska
32 Dworzec PKP-Łęgnowo
33 Dworzec PKP-Nad Wisłą
34 Dworzec PKP-Wilczak
35 Dworzec PKP-Zajezdnia Autobusowa Inowrocławska
- mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
- Kontakt:
Ciekawostki
Na stronie MZK jest napisane że 31 grudnia 1991 zlikwidowano ostatnie nocne tramwaje i zastąpiono je nocnymi autobusami, o "utworzeniu" w ścisłym słowa tego znaczeniu nie piszą. Zresztą 57N istniało już o wiele wcześniej. Zważywszy na to że komunikację tramwajową do dworca zawieszono 25 stycznia 1990 roku a ostatnie nocne tramwaje zastąpiono autobusami 1.1.1992 i od wtedy było to pięć linii, wszystkie z dworca to spodziewać się można że przez te dwa lata coś innego jednak do tego dworca dojeżdżać musiało. Obstaję więc przy tym co widziałem na planie miasta z 1990 albo 1991 roku, zmiany w nocnej komunikacji miejskiej Bydgoszczy kształtowały się następująco:pawel_nk pisze:Autobusowe linie nocne utworzono 1.01.1992 i od razu było 5 linii. 32 nigdy nie kończył na Glinkach (tak przynajmiej podaje strona MZK). Jeździł tylko i wyłącznie na Łęgnowo.
do 25.1.1990
3N Wilczak-Bałtycka
4N Dworzec PKP-LPKiW
6N Bielawy-Łęgnowo
8N Dworzec PKP-Kapuściska, być może istniały jeszcze warianty na Glinki o których pisał Darek w innym temacie;
57N Błonie-Fordon
25.1.1990-1.1.1992
3N Wilczak-Bałtycka
6N Bielawy-Łęgnowo
31N Dworzec PKP-Kapuściska przez Rondo Kujawskie
32N Dworzec PKP-Glinki przez Bełzy
33N Dworzec PKP-Fordon
od 1.1.1992
31N Dworzec PKP - Kapuściska
32N Dworzec PKP- Łęgnowo
33N Dworzec PKP - Nad Wisłą
34N Dworzec PKP - Wilczak
35N Dworzec PKP - Inowrocławska przez Londynek, Błonie
3N Wilczak
Ciekawostki
Wariant 8N polegał na tym, że co drugi kurs zmierzał na Glinki. W 1992 linia 33 jechała na Rynek w Starym Fordonie nie w kierunku Nad Wisłą.
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ciekawostki
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj.
Znalazłem w necie ruską mapę z 1942 roku z fragmentem Bydgoszczy. Widać na niej bocznicę kolejową z Bydgoszcz Wschód w kierunku ul. Szajnochy. Być może to z tej bocznicy rozładowywali tramwaje.
http://download.maps.vlasenko.net/smtm200/n-34-25.jpg
Znalazłem w necie ruską mapę z 1942 roku z fragmentem Bydgoszczy. Widać na niej bocznicę kolejową z Bydgoszcz Wschód w kierunku ul. Szajnochy. Być może to z tej bocznicy rozładowywali tramwaje.
http://download.maps.vlasenko.net/smtm200/n-34-25.jpg
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Ciekawostki
To dokładnie to.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Re: Ciekawostki
No to mamy potwierdzenie naszych przypuszczeń ślady obok zajezdni się zgadzają
Ciekawostki
Ciekawostka:
WPK posiadało swoją fabrykę wód mineralnych, gdzie produkowano ją na potrzeby swoich pracowników. Znajdowała się najpierw gdzieś na Grunwaldzkiej a później przy ul. Matejki 12. To się nazywa firma ;)
WPK posiadało swoją fabrykę wód mineralnych, gdzie produkowano ją na potrzeby swoich pracowników. Znajdowała się najpierw gdzieś na Grunwaldzkiej a później przy ul. Matejki 12. To się nazywa firma ;)
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Ciekawostki
Kolejna ciekawostka:
W 1989 roku (28 czerwca dokładnie) pracownicy MZK zorganizowali strajk bez żadnego uprzedzenia, denerwując przy tym mieszkańców. Wśród postulatów pojawiły się hasła podniesienia płac, płac płac oraz cen biletów KM (rosły średnio co 4 miesiące wówczas) jak również uwaga... likwidację minutowych rozkładów jazdy. Wyjaśniam: Pod koniec lat 80 większość dużych miast posiadała minutowe rozkłady jazdy, a u nas zaczęto je powoli wprowadzać w latach 1988/89. Wcześniej rozkłady ukazywały tylko częstotliwość odjazdów (np. linia 52 kursuje co 5-8 minut w szczycie a co 12-15 w międzyszczycie) a wozy jeździły jak chciały. I chęć uregulowania jazdy baardzo rozsierdziła związkowców
W 1989 roku (28 czerwca dokładnie) pracownicy MZK zorganizowali strajk bez żadnego uprzedzenia, denerwując przy tym mieszkańców. Wśród postulatów pojawiły się hasła podniesienia płac, płac płac oraz cen biletów KM (rosły średnio co 4 miesiące wówczas) jak również uwaga... likwidację minutowych rozkładów jazdy. Wyjaśniam: Pod koniec lat 80 większość dużych miast posiadała minutowe rozkłady jazdy, a u nas zaczęto je powoli wprowadzać w latach 1988/89. Wcześniej rozkłady ukazywały tylko częstotliwość odjazdów (np. linia 52 kursuje co 5-8 minut w szczycie a co 12-15 w międzyszczycie) a wozy jeździły jak chciały. I chęć uregulowania jazdy baardzo rozsierdziła związkowców
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Ciekawostki
Kurde, Daras pamietam ten strajk Zanim się rozpoczął to autobusy jechały tak nabite że szok. Wszyscy chcieli do roboty zdąrzyć zanim sie zacznie, bo gdzieś poszła fama że jednak się odbędzie, ale to tak z max 2 godziny szybciej plotki poszły. Pamiętam jak 52 dojechaliśmy rano na błonie i za chwilę wszystkie wozy stanęły na pętlach lub zjechały do zajezdni, a na Inowrocławskiej wyły syreny
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce!
Ciekawostki
Robert była bocznica do zajezdni Szajnochy gdzie na jej końcu między torami kolejowymi wchodził tor tramwajowy na który za pomocą podnośników opuszczano z wagonów tramwaje na tory 1000mm. Samą bocznicę tramwajową wraz ze zwrotnicą w torowisku na Fordońskiej rozebrano podczas wymiany torowiska chyba w 1993 roku. Kolejowa odnoga od Bydgoszcz Wschód do zajezdni została rozebrana kilka lat później.
Michu76
Ciekawostki
Wkrótce 40 lat skończy pętla autobusowa przy ulicy Barwnej:
1 grudnia 1974 roku linia „64” poprowadzona została do nowej, czynnej do dziś pętli znajdującej się na Jarach przy ulicy Barwnej, zbudowanej w czynie społecznym przez uczniów Zespołu Szkół Mechanicznych, mieszczącego się przy ulicy Słonecznej 19. Do nowej pętli autobusy „64” skierowane zostały od ulicy Szubińskiej, przez ulice: Broniewskiego, Władysława IV i Słoneczną. Przystanki na nowym odcinku znajdowały się tylko w pobliżu skrzyżowania ulic Władysława IV i Jana Ostroroga
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016