z historii bydgoskich Ikarusów - kilka pytań

Dyskusje, zdjęcia, materiały archiwalne itp.

Moderator: spooney

Mi
Posty: 6
Rejestracja: 2009-04-26, 02:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

z historii bydgoskich Ikarusów - kilka pytań

Post autor: Mi » 2009-08-16, 11:32

Witam wszystkich. Mam kilka pytań co do historii bydgoskich Ikarusów.

1. Dlaczego w 2001 roku Ikarusy (i cały bydgoski tabor) zostały przerejerstrowane z czarnych blach na białe
Przecież takiego obowiązku nie ma, a jestem pewien, że w 2001 roku jeszcze im się nie kończyły pieczątki w dowodzie.
Przykładowo: Ikary automaty miały od 94 roku blachy BDR (np. BDR 3206, BDR 4035 itd.), ale w 2001 roku wszystkie zmieniły blachy na białe mimo że takiej konieczności nie było. To samo Volviasie, które również przed 2001 rokiem miały czarne blachy?
Z czego to wynika? Dodam, że w Koszalinie, gdzie studiuję do dziś jeżdżą autobusy MZK na czarnych blachach

2. Dlaczego niektóre "heble" w 1995 roku przerejerstrowano z czarnych na czarne blachy?
Czyli jeszcze większy paradoks. Np. 2525/3525 kiedyś miał w latach najpierw miał blachy "BYD 575H", ale w 1995 roku mu zmienili na "BDR 3944". Dlaczego i po co? Czy wynikało to z tego że MZK Bydgoszcz po prostu od zawsze nie mieli co robić z forsą?

3. Chciałem też spytać o Ikary odkupione przez MZK od bydgoskiego Rometu. Skąd wcześniej one się w ogóle wzięły w Romecie? Po cholerę Rometowi było potrzebne kilkanaście Ikarusów? Do przewozu pracowników czy jak? Czy świadczyli może oni też jakieś usługi przewozowe?

PS. Tak już poza konkursem. Chciałbym spytać czy Waszym zdaniem, rzeczywiście wszystkie bydgoskie Ikarusy były w tak kiepskim stanie (kratownica, silnik, ogólnie awaryjność) że zasługiwały na kasację? Czy część tych skasowanych można było jeszcze sprzedać, albo nawet eksploatować je dalej w Bydgoszczy? Bo ogólnie widząc po ich zdjęciach to niektóre Ikarusy były w dość ładnym stanie a też zostały skasowane.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam: Miłosz

Awatar użytkownika