A nie M18?Kamil3836 pisze:77-7xM12
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Moderator: spooney
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Przypomniało się:
62 rozumiem, że K12? Bo na rozpisce Kamila jest tylko "4xKDD"
62 rozumiem, że K12? Bo na rozpisce Kamila jest tylko "4xKDD"
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Znaczy, że jak KDD traci wozy z 69, to trzeba dać coś w zamian, a jak MZK traci 70 i 84, to też coś w zamian?
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jutro ma być podobno prezentacja nowej sieci autobusowo-tramwajowej po starcie "Tramwaju do Fordonu".
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-30, 20:02
Re: Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ponawiam pytanie, choć patrząc na tabor linii 71 (8x18) chyba 61 będzie jeździł przez Garbary tak jak to było kiedyś planowane.Kris pisze: EDIT: Rozumiem, że 61 bez podjazdu do Garbar?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Miała być dziś, lecz trochę sytuacja się zmieniła ze względu na MZK.Marcin_558 pisze:Jutro ma być podobno prezentacja nowej sieci autobusowo-tramwajowej po starcie "Tramwaju do Fordonu".
1 - 4xZ2Kris pisze:1 - Z2
2 - Z2+Z3 (raczej nie Z2)
3 - jw.
4 - Z2 (raczej nie jw.)
5 - jak 2 i 3
6 - Z2
7 - Z1 (było wspomniane)
8 - jak 2, 3 i 5
9 - Z1 (było wspomniane)
10 - jak 2, 3, 5 i 8
Czy ktoś może potwierdzić/sprostować?
2 - 5xZ2
3 - 3xZ2+3xZ4
4 - 6xZ2+1xZ3
5 - 6xZ2+5xZ4
6 - 5xZ2
7 - 5xZ1
8 - 6xZ2+1xZ3
9 - 4xZ1
10-3xZ2+3xZ4
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Z3 to Tramnicus, a Z4 to Swing?
To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?
To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Wydaje mi się, że tak.lukasn26 pisze:Z3 to Tramnicus, a Z4 to Swing?
M.in. po to jest zamknięta Chodkiewicza - żeby mogła tam wjechaćlukasn26 pisze:To ba 4-ce Pesa se będzie zapylać?
BTW: Siatka miała być dziś - co z nią?
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Jutro będzie.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
ZDMiKP pisze, że do końca tygodnia.
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
Planowany układ KM po wybudowaniu tramwaju do Fordonu
Ostatnio w ch*** walą. Niedługo będziemy się dowiadywac z dnia na dzieńKevin Kotoliński pisze:ZDMiKP pisze, że do końca tygodnia.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
SIEĆ NA PIĘĆ od stycznia 2016 r.
Od stycznia 2016 r., w związku z uruchomieniem nowej trasy tramwajowej do Fordonu, planowane jest wprowadzenie wielu zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Zaprojektowany - nowy układ komunikacji zakłada zwiększenie znaczenia obsługi pasażerskiej z wykorzystaniem tramwajów. W związku z tym, niezbędna jest też korekta układu linii autobusowych.
SIEĆ NA PIĘĆ:
- 55 linii komunikacyjnych,
- "piątka" główną linią tramwajową do Fordonu,
- częstotliwość kursów wszystkich linii podzielna przez 5 - przejrzysty rozkład jazdy,
- 5-minutowa częstotliwość kursów na trasie Fordon - centrum,
- 10 regularnych linii tramwajowych (2x5).
W dniach 12 – 25.10.2015 r. projekt planowanych zmian w sieci połączeń został wyłożony do publicznego wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy. Wnioski dotyczące propozycji zmian w przedłożonym projekcie były przyjmowane drogą elektroniczną i tradycyjną w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej od dnia 12 października do dnia 25 października 2015 r.
We wniosku, oprócz zakresu proponowanych zmian, należało wskazać ich uzasadnienie. W związku z koniecznością zbilansowania budżetu na realizację przewozów transportu publicznego w Bydgoszczy, proponowane zmiany nie mogły skutkować kolejnym zwiększeniem poziomu zaplanowanej pracy przewozowej.
Rozpatrywane były wnioski kompletne zawierające pełne dane kontaktowe do osoby (lub stowarzyszenia / firmy) składającej wniosek, tj. imię i nazwisko (nazwa stowarzyszenia / firmy wraz z podpisem osoby reprezentującej jednostkę), adres zamieszkania, kontaktowy numer telefonu oraz w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną, adres e-mail.
Łącznie, w wyżej wymienionym terminie, złożono 230 kart konsultacyjnych zawierających 525 wniosków i propozycji. Wnioski w przeważającej większości akceptowały proponowane zmiany oraz dotyczyły wprowadzenia korekt w projekcie związanych z indywidualnymi potrzebami Zainteresowanych. Złożone wnioski dotyczyły również dostosowania rozkładów jazdy do potrzeb zakładów pracy i szkół.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przeanalizował wszystkie złożone wnioski. Po szczegółowym przeanalizowaniu oczekiwań mieszkańców zaktualizowano projekt dotyczący nowej sieci połączeń o możliwe (pod względem technicznym, jak i ekonomicznym) do wprowadzenia zmiany. Należy mieć na uwadze, że składane wnioski zawierały często sprzeczne i wykluczające się względem siebie sugestie i propozycje. Decyzja o ostatecznym kształcie zmian często była więc kompromisem pomiędzy możliwościami budżetowymi a oczekiwaniami większej grupy Zainteresowanych i były każdorazowo weryfikowane pod kątem wpływu na kompleksowy rozkład potoków pasażerskich na sieci komunikacyjnej.
W nawiązaniu do projektu wyłożonego do wglądu mieszkańcom Miasta Bydgoszczy wprowadzono następujące, podstawowe zmiany w projektowanej siatce połączeń.
Komunikacja tramwajowa:
zaprojektowano nowy układ komunikacji tramwajowej bazujący na 4 liniach trasowanych do dzielnicy Fordon oraz zmianie częstotliwości bazowych na 10 – 20 minut, zmiany tras linii tramwajowych: ◦linia nr 1: trasa bez zmian,
◦linia nr 2: relacja bez zmian, skierowana przez Babią Wieś,
◦linia nr 3: powrót na historyczną trasę z pętli Wilczak do pętli Łoskoń,
◦linia nr 4: zachowanie dotychczasowej trasy Glinki – Bielawy,
◦linia nr 5: skierowana na nową trasę z pętli Rycerska do pętli Łoskoń,
◦linia nr 6: trasa bez zmian,
◦linia nr 7: wydłużona do pętli Niepodległości,
◦linia nr 8: skierowana do pętli Rycerska,
◦uruchomienie linii nr 9 – szczytowej w relacji: Stomil – rondo Kujawskie,
◦uruchomienie linii nr 10 w relacji: Niepodległości – Las Gdański,
zwiększono częstotliwość kursów linii tramwajowych w godzinach wieczornych do 20 minut.
Komunikacja autobusowa:
wydłużono przebieg linii nr 83 do pętli Czyżkówko przez ul. Nad Torem i Deszczową,
wydłużono przebieg linii nr 61 z pętli Kapuściska (Mokra) do pętli Rekinowa przez węzeł Garbary,
wydłużono przebieg linii nr 77 z pętli Garbary do pętli Morska przez Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich,
zoptymalizowano ofertę przewozową na linii nr 71,
zachowano przebieg linii nr 79 do ul. Rycerskiej; w przeciwnym kierunku trasę skrócono do ul. Magnuszewskiej (Wyżyny),
na liniach autobusowych wprowadzono częstotliwość bazową: co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w godzinach wieczornych,
trzy linie autobusowe będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością kursów co ok. 10 min. w ciągu dnia oraz co 20 min. wieczorem: 64, 68 i 79.
Szczegółowy opis zmian zaprezentowano w załączonym opisie.
Opis zmian >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... owanie.pdf
Schemat topograficzny >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... krzywe.pdf
Schemat tramwajowy >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... r-2016.pdf
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... nia-2016-r
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
I wszystko cacy ;) Podoba mi się całość, nie mam uwag ;)
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Brakuje mi obiecanej linii 53 przez Solskiego, Stawową..
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Meteor + KDD?A nawet nie wiedziałem że na Mokrej będzie zajezdnia autobusowa.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Zapewne tak, bo jak przy obecnej liczbie wozów mają problem, żeby się zmieścić na zajezdni, to co by było, gdyby doszło jeszcze te kilkanaście wozów...?
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Nowa wersja linii 83 ma być trochę "wyprostowana" czyli pojedzie Fordońską- Kamienną - Artyleryjską itd.
Czy nie byłoby lepiej gdyby jechał Kamienna - Wyszyńskiego - Powstańców Wlkp. - Ogińskiego - Sułkowskiego - Kamienna? Dzięki temu były by obsługiwanie przystanki przy Szpitalu Jurasza i UKW, które generują spory ruch.
Czy nie byłoby lepiej gdyby jechał Kamienna - Wyszyńskiego - Powstańców Wlkp. - Ogińskiego - Sułkowskiego - Kamienna? Dzięki temu były by obsługiwanie przystanki przy Szpitalu Jurasza i UKW, które generują spory ruch.
Paradoks menela:
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
Menel jedzie autobusem,
autobus jedzie menelem...
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
To obecnie jest obsługiwane przez 57, więc po co kolejna linia na Stawowej w kierunku r.Kujawskiego?Karol pisze:Przeczytaj, później pisz. Jest przez Solskiego, ale nie przez Stawową i Połtyna.lukasn26 pisze:Toć jest, Dworzec Błonie <-> Łukasiewicza. Napisał bym "więcej spostrzgawczości" ale uczono mnie że starszych się nie poucza A nawet nie wiedziałem że na Mokej będzie zajezdnia autobusowa.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Taki, że będzie kolejna linia na Szubińskiej gdzie wsiądzie 0,5 pasażera??
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Mogliby wywalić linie 60 z Błonia i dać ją dalej z Szubińskiej przez Broniewskiego, Nasypowa, Nakielska, Bronikowskiego , Mińska, Srebrna/Kruszyńska na Niklową/Rekinową. Wtedy zachodnia część miasta ma alternatywę jeśli nie chce dojeżdżać do Ronda Grunwaldzkiego. Siatka połączeń jest wtedy dopięta.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12mMarcin_558 pisze:55 -> 5/3 (K12) -> styczeń 2016: 55-5xK1267 -> 6/3 (K12) -> styczeń 2016: 67-4xK12 -> 2 wolne69 -> 21/12 (K18) -> styczeń 2016: 69-11xK18 i 56-9xK18+ 13 nowych od KDD/Meteor co były na nową umowę 51, 58 i 76 + teraz 53, 56, 62, 73Poprawcie jeśli popełniłem błąd?
Brakuje minimum 6 wozów + rezerwa
Re: Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Mylisz się.Karol pisze:Taki, że będzie kolejna linia na Szubińskiej gdzie wsiądzie 0,5 pasażera??
Zbyt długi tasiemiec. Zresztą nie stać nas już na wydłużenie jakiejkolwiek linii.Marcin_558 pisze:Mogliby wywalić linie 60 z Błonia i dać ją dalej z Szubińskiej przez Broniewskiego, Nasypowa, Nakielska, Bronikowskiego , Mińska, Srebrna/Kruszyńska na Niklową/Rekinową. Wtedy zachodnia część miasta ma alternatywę jeśli nie chce dojeżdżać do Ronda Grunwaldzkiego. Siatka połączeń jest wtedy dopięta.
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Największym błędem jest brak 74bis z Bajki na Tatrzańskie. Niewiele da pasażerowi z Tatrzańskiego nowa linia tramwajowa jeżeli czeka go przesiadka na Przylesiu i długa podróż Twardzickiego jak wcześniej. Z kolei jechać do wiaduktu i czekać do 15 min. na 74, to jeszcze gorsza opcja. 74bis wzmocniłby takt do 7,5 min.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Tramwaj na Fordon=ciecia kursów na wszystkich pozostałych liniach. Zero myślenia, brak taboru więc tniemy częstotliwość na niemalże wszystkich liniach tramwajowych. To jest po prostu chore. Auto i jeszcze raz auto a nie tramwaj raz na 20 minut.
Michu76
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Podziękuj MZK za brak zakupów nowych tramwajów. Nie da się zrobić coś z niczego.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Układ KM po uruchomieniu tramwaju do Fordonu 2016
Może KDD ciekawą rezerwę ściągnie z Olsztyna. Tam mają Solbus SM12LE.spooney pisze:Do obsadzenia 54 kolejności, wozów ze starego przetargu 12x12m, 23x18m, z nowego przetargu 13x12m Brakuje minimum 6 wozów + rezerwa
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019