Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
Moderator: spooney
Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
Jak w temacie.
Bo dodając na zdjęcia mówią że żle podpisane.
Ja myślałem do tej pory że wszystko jest 805Na to wszystkie składy a 105NW to solówki.
Ale widać byłem w błędzie. To proszę mi wytłumaczyć.
I fajnie by było podać numery taborowe (boczne jak kto woli).
Bo dodając na zdjęcia mówią że żle podpisane.
Ja myślałem do tej pory że wszystko jest 805Na to wszystkie składy a 105NW to solówki.
Ale widać byłem w błędzie. To proszę mi wytłumaczyć.
I fajnie by było podać numery taborowe (boczne jak kto woli).
O ile sie nie mylę to jedyne Konstale 105NW miały numery taborowe #223 i #224.
Tym pierwszym już się ogoliliśmy, a drugi jeździ po zmodernizowaniu na 805Na do dnia dzisiejszego.
Tramwaje w Bydgoszczy
Budowa i modernizacje - fotki charakterystycznych szybek w kabinie motorniczego i nad drzwiami oraz wygląd kabiny.
Tym pierwszym już się ogoliliśmy, a drugi jeździ po zmodernizowaniu na 805Na do dnia dzisiejszego.
Tramwaje w Bydgoszczy
Budowa i modernizacje - fotki charakterystycznych szybek w kabinie motorniczego i nad drzwiami oraz wygląd kabiny.
Ostatnio zmieniony 2008-09-23, 14:52 przez spooney, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
105NW to tylko i wyłącznie #224. Reszta to osiemsezłomki.
Różnice:
-szybki pod przednimi oknami
-mala szafa z elektryką
-brak kabiny motorniczego, tylko odgrodzenie poręczami. Resztę niech dopowiedzą ci co się dobre znają.
Różnice:
-szybki pod przednimi oknami
-mala szafa z elektryką
-brak kabiny motorniczego, tylko odgrodzenie poręczami. Resztę niech dopowiedzą ci co się dobre znają.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Uważaj sobie!Reszta to osiemsezłomki
105NW to odpowiednik normalnotorowego 105N.
Była to pierwsza wersja i charakteryzowała się tym, co wymienił kolega Mateusz (tzw. "szybkowce").
Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki. Jeden jeździ do dzisiaj po przebudowie na 805Na (224). Wersja normalnotorowa to 105Na- najpopularniejszy wagon w Polsce.
Wszystkie wagony 105N i 105NW zostały w latach 80 przebudowane na 105Na i 805Na. Oczywiście nasz 224 także. 805Na i 105Na były o wiele lepsze od poprzedników. Miały zupełnie inną elektrykę i nie posiadały szybek pod kabiną motorniczego oraz z zewnętrznej strony maszyn drzwiowych. Montowano w nich pełne szafy, które znamy do dzisiaj.
No i to chyba było by na tyle....
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
To tylko żartyDarek pisze:Cytat:
Reszta to osiemsezłomki
Uważaj sobie!
Ogółem wyprodukowano 4 sztuki, 2 trafiły do Łodzi i 2 do Bydgoszczewa.Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
Racja, coś mi się pochrzaniło. Ogólnie produkcji zaprzestano w 1979 roku, pierwsza dostawa wozów 805 do BDG nastąpiła w 1980 roku (do nr 266).Ogółem wyprodukowano 4 sztuki, 2 trafiły do Łodzi i 2 do Bydgoszczewa.
Same 105NW były bardzo kiepskie, dlatego powstały tylko 4 wąskotorowe sztuki.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstal_105NWersja wąskotorowa 805N została wyprodukowana w roku 1978 w liczbie 25 sztuk dla Łodzi.
Po Bydgoszczy nigdy nie jeździły tramwaje typu 805N.
105NW = 805N
W - wąskotorowa
8xx - oznaczenie [err=tramwai] tramwajów[/err] wąskotorowych
Więc powiem tak (brzydko) ale to jeden #$%#$%#$
[mod3]/h: na forum nie wolno używać słów powszechnie uznanych za niecenzuralne[/mod3]
W - wąskotorowa
8xx - oznaczenie [err=tramwai] tramwajów[/err] wąskotorowych
Więc powiem tak (brzydko) ale to jeden #$%#$%#$
[mod3]/h: na forum nie wolno używać słów powszechnie uznanych za niecenzuralne[/mod3]
Ostatnio zmieniony 2008-09-24, 20:39 przez korpi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie. Nie ma żadnej różnicy. Chodziło tylko o wprowadzenie serii 8xx która powinna funkcjonować do dzisiaj (nasze PESY powinny być 820N a nie 122N). Nie wiem kto to wszystko ustala, wiem tylko że PESA była za takim nazewnictwem, Cegielski przeciwko.Więc powiem tak (brzydko) ale to jeden ch..
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/105Nw.htm
Myślę że to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
Myślę że to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Dokładnie. Nic dodać, nic ująć!Darek pisze:http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/105Nw.htm
Myślę że to wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
105NW ? wąskotorowa (1000mm) wersja 105N
produkcja:
1977 (4 sztuki)
805N ? wąskotorowa (1000mm) wersja 105N nie różniąca się niczym (poza datą produkcji) od 105NW.
produkcja:
1978 (25 sztuk)
Źródło:
http://wilczekkk.republika.pl/typy.htm
produkcja:
1977 (4 sztuki)
805N ? wąskotorowa (1000mm) wersja 105N nie różniąca się niczym (poza datą produkcji) od 105NW.
produkcja:
1978 (25 sztuk)
Źródło:
http://wilczekkk.republika.pl/typy.htm
Re:
Wyprodukowano 4 105NW.Dwa dla Lodzi i 2 dla Bydzi.Darek pisze:Uważaj sobie!Reszta to osiemsezłomki
105NW to odpowiednik normalnotorowego 105N.
Była to pierwsza wersja i charakteryzowała się tym, co wymienił kolega Mateusz (tzw. "szybkowce").
Bydgoszcz zdaje się otrzymała 3 sztuki. Jeden jeździ do dzisiaj po przebudowie na 805Na (224). Wersja normalnotorowa to 105Na- najpopularniejszy wagon w Polsce.
Wszystkie wagony 105N i 105NW zostały w latach 80 przebudowane na 105Na i 805Na. Oczywiście nasz 224 także. 805Na i 105Na były o wiele lepsze od poprzedników. Miały zupełnie inną elektrykę i nie posiadały szybek pod kabiną motorniczego oraz z zewnętrznej strony maszyn drzwiowych. Montowano w nich pełne szafy, które znamy do dzisiaj.
No i to chyba było by na tyle....
Michu76
Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
#223 był chyba bardzo awaryjny, bo został skasowany dość szybko.
A w 224 jedynym szczegółem odróżniającym ten wóz od innych 805Na jest wydłużona tylna klapa dachowa.
A w 224 jedynym szczegółem odróżniającym ten wóz od innych 805Na jest wydłużona tylna klapa dachowa.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
Ta, ledwie po 20 latach eksploatacji...ET40 pisze:#223 był chyba bardzo awaryjny, bo został skasowany dość szybko.
Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
20 lat niezbyt intensywnej eksploatacji, to po pierwsze. Prototyp nie wyjeżdżał zbyt często na miasto, z tego co mi wiadomo.
Po drugie 20 lat to półmetek "życia" dla tramwaju.
Po drugie 20 lat to półmetek "życia" dla tramwaju.
Różnice miedzy Konstal 105NW a Konstal 805Na
Wycieczki i inne pierdołyET40 pisze:Prototyp nie wyjeżdżał zbyt często na miasto, z tego co mi wiadomo.