Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Moderator: spooney
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
A co się miało stać? Jeździ przecież.lukasn26 pisze:Co się stało z 358? Oto zdjęcie:
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Jeździ? Bo nie wiedziałem, widziałem tylko tego, myślałem że coś ala 324 a nie 360 i 361
Jechałem dziś 227 i tylna szyba otwierana strasznie łopotała a jednocześnie mi wiało, więc chciałem ją zamknąć.Prawie wyleciała, dobrze że udało mi się ją zamknąć. Przyjechałem później na Bielawy (to była 4-ka) i widziałem że szyby nie ma.
Jechałem dziś 227 i tylna szyba otwierana strasznie łopotała a jednocześnie mi wiało, więc chciałem ją zamknąć.Prawie wyleciała, dobrze że udało mi się ją zamknąć. Przyjechałem później na Bielawy (to była 4-ka) i widziałem że szyby nie ma.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
259 dziś wyjechał na 6, ma jakiś inny dźwięk silników w wózkach, taki hmm... zmodernizowany
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
293 dziś na 5
Ostatnio zmieniony 2015-10-24, 07:41 przez lukasn26, łącznie zmieniany 1 raz.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
338+9 jest już w kolejce do remonu, czy jednak do kasacji po wypadku jaki miał z 320 ?
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
338+9 wczoraj widziany na 6 więc jaka tu kasacja? Obecnie w remoncie jest 342+3.
Linia 4 kierunek GLINKI
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Linia 4 kierunek BIELAWY
Linia 5 kierunek GLINKI
Linia 5 kierunek RYCERSKA
-----------------------------------
Konstal 805Na 247+8,271+2,277+8,304+5,324+5
Man Ng313 #549,Mercedes Citaro #438
-----------------------------------
4,5,9[*][/b],53,68,72[*][/b],77
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Wczoraj nim jechałem ostatni raz na Bielawy przez następny rok, trzyma się dobrze. Wygląda dość ładnie.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Też jechałem 338-9 wczoraj, tylko zastanawia mnie czy pójdzie on do remontu, bo jadąc nim ma się wrażenie, że nie tylko wygląd nadwozia jest fatalny, ale też podwozie jest w nie najlepszym stanie, wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się zupełnie inaczej niż pozostałe wagony.
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Re: Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Ignacy pisze:...jadąc nim ma się wrażenie, że nie tylko wygląd nadwozia jest fatalny, ale też podwozie jest w nie najlepszym stanie, wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się zupełnie inaczej niż pozostałe wagony.
Po czym oceniasz stan techniczny podwozia? Wydaje dziwne dźwięki? Sprecyzuj o co Ci chodzi.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
Re: Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Może przez to, że NG miał baaardzo dawno temu? ^^Ignacy pisze:Też jechałem 338-9 wczoraj, tylko zastanawia mnie czy pójdzie on do remontu, bo jadąc nim ma się wrażenie, że nie tylko wygląd nadwozia jest fatalny, ale też podwozie jest w nie najlepszym stanie, wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się zupełnie inaczej niż pozostałe wagony.
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
@Karol: Dlatego zastanawia mnie czy będzie miał drugie, bo już nie jeden wagon skasowali, dzięki czemu mnożą nam się solówki
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Małe podsumowanie remontów z tego roku zgadza się?
po NG >> #352-353 (1988), #336 (1987), #350-351 (1988), #348-349 (1988), #259 (1980), #293 (1983)
po NB >> #226 (1980), na solówkę #359 (1990)
w trakcie NG >> #342-343 (1987)
po NG >> #352-353 (1988), #336 (1987), #350-351 (1988), #348-349 (1988), #259 (1980), #293 (1983)
po NB >> #226 (1980), na solówkę #359 (1990)
w trakcie NG >> #342-343 (1987)
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Już pare takich było, znakimitych, które są żyletkami
A222, A223, 579, 655, 812, 867, 897
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
275+276, 316+317, 229+252, 295+299
2459
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Np. 240. W składzie: 240+262, krótko ale jeździły razem.
Michu76
Re: Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
a nie 245 jezdzil z 262?
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Z 262 jeździł i 240, i 245tomasz792 pisze:a nie 245 jezdzil z 262?
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Nie przypominam sobie aby kiedykolwiek 240 był łączony z 262.
240 było doczepą i jeździł w parze z 239+240 po wypadku tego składu i kasacji 239, 240 został przerobiony na solówkę. W tej konfiguracji jeździł krótko i bardzo szybko poszedł w odstawkę.
262 był również doczepą i jeździł w składzie 261+262. Po odstawce 261, 262 został przydzielony do 245
Dość często skład 245+262 jeździł na 4 i 8 później dostał reklamę Multikino.
240 było doczepą i jeździł w parze z 239+240 po wypadku tego składu i kasacji 239, 240 został przerobiony na solówkę. W tej konfiguracji jeździł krótko i bardzo szybko poszedł w odstawkę.
262 był również doczepą i jeździł w składzie 261+262. Po odstawce 261, 262 został przydzielony do 245
Dość często skład 245+262 jeździł na 4 i 8 później dostał reklamę Multikino.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Był był, ale chyba tylko przez kilka miesięcy. Dopiero potem został solówkąlukas_3830 pisze:Nie przypominam sobie aby kiedykolwiek 240 był łączony z 262.
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
To w takim razie przepraszam. Musiało to być bardzo ale to bardzo krótko. ;)Kris pisze:Był był, ale chyba tylko przez kilka miesięcy. Dopiero potem został solówką
Pozdrawiam
Re: Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
I wymalowany, nie wiem czemu i nie wiem czemu nie malują tramwajów taką farbą jak pomalowali 279 po wypadku, tą błyszczącą do metalu. Jest od paru lat, nie zniszczona, nie wyblakła a niektóre wozy po NG po kilku miesiącach wyglądają jakby 10 lat jeździły z tą farbą.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Może zasugeruj nowemu prezesowi MZK żeby postawił na estetykę tramwajów a więc na lakierowanie.
Michu76
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Ogólnie mogliby remontować tramwaje w MZK jak robią to inne miasta. Poznań kupuje Modertrans Beta, Gdańsk i Kraków dają wstawki niskopodłogowe, nowe czoło i tył do używanych tramwajów z zachodu. Można robić też jak w Toruniu nowe czoło i tył wagonu.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Znowu wracasz do tego tematu
Plastikowe wstawki do Konstala ma tylko jedną zaletę - efekt psychologiczny. Pasażer myśli że jedzie nowym tramwajem. Gdyby przykładowo od momentu wstawiania pixeli zaczęli montować nowe czoła, ludzie już by nie gadali że mamy stare tramwaje, bo 90% ludzi myślałoby że jedzie nowym wozem. A od zmodernizowanych (czyli praktycznie całkowicie nowych wozów) różniłyby się tylko plastikowym czołem. Gdy przyszły 2 Tramicusy ludzie wsiadali do viagry i mówili "jakie piękne te nowe tramwaje" Sam słyszałem.
Po za efektem psychologicznym dla mas, to wydawanie kasy w błoto i kłopot przy kolizji - dłuższe stanie wozu bo przy małym zderzeniu wszystko pęka. Teraz wystarczy parę klepnięć młotkiem, nowa lampka, psik farbą i wóz może wracać na trasę.
Co do wozów częściowo niskopodłogowych się zgodzę. Już nawet 10 sztuk zrobiłoby dobrą robotę, a od Swingów są dużo tańsze.
Plastikowe wstawki do Konstala ma tylko jedną zaletę - efekt psychologiczny. Pasażer myśli że jedzie nowym tramwajem. Gdyby przykładowo od momentu wstawiania pixeli zaczęli montować nowe czoła, ludzie już by nie gadali że mamy stare tramwaje, bo 90% ludzi myślałoby że jedzie nowym wozem. A od zmodernizowanych (czyli praktycznie całkowicie nowych wozów) różniłyby się tylko plastikowym czołem. Gdy przyszły 2 Tramicusy ludzie wsiadali do viagry i mówili "jakie piękne te nowe tramwaje" Sam słyszałem.
Po za efektem psychologicznym dla mas, to wydawanie kasy w błoto i kłopot przy kolizji - dłuższe stanie wozu bo przy małym zderzeniu wszystko pęka. Teraz wystarczy parę klepnięć młotkiem, nowa lampka, psik farbą i wóz może wracać na trasę.
Co do wozów częściowo niskopodłogowych się zgodzę. Już nawet 10 sztuk zrobiłoby dobrą robotę, a od Swingów są dużo tańsze.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Dla przykładu znajdźcie autobus miejski (gdziekolwiek) gdzie by go malowali farbą matową albo chociaż tramwaj.
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Niedawno wyjechał 342+343, co mamy aktualnie w remoncie?
Konstal 805 - remonty, nowe malowanie
Ponawiam pytanie; co z 306? Nadal odstawiony?