Dyskusje o taborze będącym obecnie w eksploatacji. Kwestie techniczne, monitoring, klimatyzacja, stan techniczny, wady i zalety itp.
Moderator: spooney
-
Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
-
Kontakt:
Post
autor: Marcin_558 » 2008-05-11, 09:30
Bydgoskie tramwaje to złom na kółkach
Fatalny stan tramwajów mógł być przyczyną dwóch wypadków, do których doszło w czwartek w Bydgoszczy. Władze miasta żądają od szefostwa MZK raportu na temat stanu technicznego taboru.
[...]
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
link:
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5199191.html
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-05-11, 16:06
Ale przynajmniej wytrzymują te 30 lat. A takie jelcze- 10 lat i na złom się nadają.
Remontować, remontować, jeszcze raz remontować!
Właśnie na tory świeżutki 279-280 wyjechał. Aż pachnie nowością! Od 805ek wara
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2008-05-11, 16:10
Darek pisze:Ale przynajmniej wytrzymują te 30 lat. A takie jelcze- 10 lat i na złom się nadają.
Remontować, remontować, jeszcze raz remontować!
Właśnie na tory świeżutki 279-280 wyjechał. Aż pachnie nowością! Od 805ek wara
Tramwaje są dłużej eksplatowane w wszystkich miastach niż autobusy.Autobusy jezdzą po dziurach -tramwaje nie.To jeden z przykładów dlaczego.Dziur w Polsce jest pełno.Tramwaje nie mają tego problemu.
Ostatnio zmieniony 2008-05-11, 16:20 przez
Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2008-05-11, 16:16
kamil3836 pisze:Darek pisze:Ale przynajmniej wytrzymują te 30 lat. A takie jelcze- 10 lat i na złom się nadają.
Remontować, remontować, jeszcze raz remontować!
Właśnie na tory świeżutki 279-280 wyjechał. Aż pachnie nowością! Od 805ek wara
Tramwaje są dłużej eksplatowane w wszystkich miastach niż autobusy.Autobusy jezdzą po dziurach -tramwaje nie.To jeden z przykładów dlaczego.
Właśnie to samo chciałem powiedzieć. Ale tak jesteśmy daleko w tyle nie mówiąc że jeszcze trochę to będzie tragicznie jeżeli nic w tym sie nie zmieni
-
reputed
- Posty: 1413
- Rejestracja: 2007-01-17, 14:37
Post
autor: reputed » 2008-05-11, 18:41
Gazeta Wyborcza pisze:Bydgoskie tramwaje to złom na kółkach
Ameryki to oni nie odkryli...
Ps. Swoją drogą to żadne miasto nie pobije Silesi i jej prawie 50-letnich tramwajów
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2008-05-12, 08:16
volvo7000A pisze:Ps. Swoją drogą to żadne miasto nie pobije Silesi i jej prawie 50-letnich tramwajów
Nie wydaje mi sie. Mają niewiele starsze od nas. Tam się po prostu nie dba.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2008-05-12, 08:56
I mają jeszcze 20 karlików. Głównie 105N i coraz rzy tez bardziej 102N, niemcy też sa?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
reputed
- Posty: 1413
- Rejestracja: 2007-01-17, 14:37
Post
autor: reputed » 2008-05-12, 09:34
Mateusz pisze:Nie wydaje mi sie. Mają niewiele starsze od nas. Tam się po prostu nie dba.
Jeżdzą tam 102-ki, na jednej linii nawet 5N jeżdzi! Więc nie mów mi że nie mają taboru w najgorszym stanie i najstarszych.
-
mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
-
Kontakt:
Post
autor: mc_pele » 2008-05-12, 11:14
volvo7000A pisze:Jeżdzą tam 102-ki, na jednej linii nawet 5N jeżdzi! Więc nie mów mi że nie mają taboru w najgorszym stanie i najstarszych.
Rzeczywiście, do teraz jeszcze mają najgorsze choć już zmienia się sporo, 102 i najgorsze 105 zostały zastąpione karlikami i krakowskimi 105, co do 5N to podobno jest w o wiele lepszym stanie niż większość ich stopiątek i bardzo możliwe że jeszcze je przeżyje
Krzysztof II pisze:niemcy też sa?
Niestety, na to jeszcze nie wpadli, podobnie jak my. Miłośnicy dyskutowali nad sprowadzeniem na Śląsk warszawskich 13N, na razie chyba jednak pozostaje to w sferze marzeń.
3N Wilczak
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2008-05-12, 13:22
volvo7000A pisze:na jednej linii nawet 5N jeżdzi!
Tak, a wiesz dlaczego? ponieważ jest to jedyny tramwaj który wymiarowo, mieści się na tej linii, która przeciska się miedzy budynkami i rurociągami... . Dwa lata temu miała remont kapitalny i spełnia wszystkie wymagania UE jeżeli chodzi o wyposażenie. ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-05-12, 13:52
Są miasta ze zdecydowanie gorszym taborem. Mamy stosunkowo dużo składów z przetwornicą statyczną- 12/53 składy. Do takiego Poznania, Gdańska czy Krakowa nam daleko, ale Gorzów, Toruń, Grudziądz, Śląsk czy nawet W-wa mają tabor w gorszym stanie.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2008-05-12, 13:56
Darek pisze:Gdańska
Jechałeś tramwajem w Gdańsku? ;)
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
mc_pele
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 539
- Rejestracja: 2007-01-06, 13:39
- Lokalizacja: Bdg - Wilczak
-
Kontakt:
Post
autor: mc_pele » 2008-05-13, 12:36
na GW na temat wykolejeń wypowiedział się jeden z motorniczych:
Autor: motoras4rafal 13.05.08, 11:58
Jestem motorniczym tramwaju lini numer 4 .Wczoraj starsza Pani
przyszla na dyzurke na Glinki i powiedziala "dlaczego ten Pan
z "dziewiatki" tak szybko jechal" Odpowiadam-wszyscy musimy tak
szybko jezdzic,bo ZDMiKP mówi zeby jezdzic planowo i
bezpiecznie.Prosze spojrzec na rozklad jazdy.Czas przelotu czworki
to 31 minut.Swiatla co pare metrow-niektore nie potrzebne,przyklad
galeria "Drukarnia",a postoj w LPKiW wynosi dwie minuty.To w takim
razie kiedy mam zalatwic potrzebe fizjologiczna,napic sie lub po
prostu spalic papierosa.W kabinie nie moge bo zostane ukarany bardzo
wysoka kwota pieniezna.Niech ZDMiKP obudzi sie wreszcie i zlikwiduje
jakies smieszne "wzbudzenia" przed skrzyzowaniami i Rondami wtedy
bezpieczenstwo pasazerow napewno sie zwiekszy i nie bedzie
wykolejen.Przyklad wczoraj po godzinie 18 nastapilo wykolejenie w
LPKiW-dlaczego?Odpowiadam,"czworka" startuje szybciej niz "dwojka" a
przyjezdza pozniej i to samo z "jedynka" startuje szybciej
niz "szóstka" a przyjezdza pozniej. W takiej sytuacji motorniczowie
tych tramwajow musza wycofac na "slepy" tor a zaznaczam ze te
zwrotnice to sa typowe "zjazdowki" a nie "najazdowki". Pytanie-
czy "deb...le" ktorzy pracuja w ZDMiKP potrafia zrobic porzadny
rozklad jazdy?Gdyby tak bylo to wczorajszego wykolejenia napewno by
nie bylo.A kto za to wykolejenie musi sie tlumaczyc-MY zwykli glupi
motorniczowie.
3N Wilczak
-
Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Krzysztof Juszczak » 2008-05-13, 20:37
Darek pisze:czy nawet W-wa mają tabor w gorszym stanie.
Hmm, mają sporą liczbę nowych tramwajów, mimo wszystko trochę 102 jeszcze jeździ...
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
Andrzej Kuczyński
- Posty: 153
- Rejestracja: 2007-04-29, 21:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: Andrzej Kuczyński » 2008-05-13, 20:41
Ten motorniczy ma rację. Wielu kierowców nie może poradzić sobie z rozkladem. Trudno jest nie mieć opóźnienia szczególnie w szczycie. Powinno ty byc "luźniej" skonstruowane.
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2008-05-13, 20:48
W godzinach popołudnowych 56 jeździł jak chciał, a dokładnie jakoś miedzy kursami w rozkładnie. Np jak autobus jest 10, 20, 30 po to jechał około 15, 25, 35 a korków nie było zbytnio. Co tu kurde jest grane?
-
Mateusz Machel
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Post
autor: Mateusz Machel » 2008-05-13, 20:51
W godzinach popołudnowych 56 jeździł jak chciał, a dokładnie jakoś miedzy kursami w rozkładnie. Np jak autobus jest 10, 20, 30 po to jechał około 15, 25, 35 a korków nie było zbytnio. Co tu kurde jest grane?
->
Bydgoskie tramwaje to złom na kółkach
ekhem
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
Darek
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 5984
- Rejestracja: 2008-02-27, 16:07
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Darek » 2008-05-14, 10:02
Dzisiaj w Gazecie piszą że oba wypadki nastąpiły z winy motorniczych. Ale oczywiście trzeba MZK skrytykować za stan tramwajów. Jak na 20 lat zaniedbań i tak mamy dobry tabor.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2008-05-14, 11:12
Mateusz pisze:volvo7000A pisze:na jednej linii nawet 5N jeżdzi!
Tak, a wiesz dlaczego? ponieważ jest to jedyny tramwaj który wymiarowo, mieści się na tej linii, która przeciska się miedzy budynkami i rurociągami... . Dwa lata temu miała remont kapitalny i spełnia wszystkie wymagania UE jeżeli chodzi o wyposażenie. ;)
Wiecie co, jak się was czyta to zęby bolą.
Nie 5N, tylko N i nie ma to nic wspólnego ze skrajnią, tylko z wymaganą pojemnością i koniecznością puszczania na 38 dwukierunka.
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2008-05-14, 14:23
korpi pisze:W godzinach popołudnowych 56 jeździł jak chciał, a dokładnie jakoś miedzy kursami w rozkładnie. Np jak autobus jest 10, 20, 30 po to jechał około 15, 25, 35 a korków nie było zbytnio. Co tu kurde jest grane?
Jak jechałem 56 w sobotę ze znajomym kiermanen z Belmy to dojechał na Pl.Kościeleckich o 9:13 zamiast 9:03 i miał przerwy na śniadanie aż 6 minut.Między r.Grunwaldzkim a Nowym Rynkiem ma 3 minut przejazdu.Jeśli długo stoi na światłach przy rondzie i placu to ma pewne spóźnienie.
[ Dodano: 2008-05-14, 14:46 ]
Nieuwaga motorniczych była przyczyną dwóch wypadków tramwajów, do których doszło w ubiegłym tygodniu w Bydgoszczy. Biegli sądowi, którzy badali stan techniczny pojazdów, wykluczyli usterki wagonów.Awaria była jedną z możliwych przyczyn wypadków, zważywszy że średni wiek bydgoskich tramwajów wynosi ponad 20 lat. Wszystko wskazuje na to, że motorniczy zbyt późno zaczęli hamować. Do wypadków doszło w czwartek. Na ul. Jagiellońskiej "trójka" uderzyła w tył samochodu powodując karambol dziewięciu aut. Natomiast na ul. Fordońskiej "siódemka" uderzyła w tył "jedynki". W obu zdarzeniach rannych zostało osiem osób.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2008-05-14, 15:04
kamil3836 pisze:Jak jechałem 56 w sobotę ze znajomym kiermanen z Belmy to dojechał na Pl.Kościeleckich o 9:13 zamiast 9:03 i miał przerwy na śniadanie aż 6 minut.Między r.Grunwaldzkim a Nowym Rynkiem ma 3 minut przejazdu.Jeśli długo stoi na światłach przy rondzie i placu to ma pewne spóźnienie.
Ale wiesz co, bardzo dziwne to było
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2008-05-14, 16:16
Darek pisze:Są miasta ze zdecydowanie gorszym taborem. Mamy stosunkowo dużo składów z przetwornicą statyczną- 12/53 składy. Do takiego Poznania, Gdańska czy Krakowa nam daleko, ale Gorzów, Toruń, Grudziądz, Śląsk czy nawet W-wa mają tabor w gorszym stanie.
Ciekaw jestem jakie przyjąłeś kryteria, skoro wychodzi ci że Warszawa, Grudziądz czy Toruń mają gorszy tabor a Gdańsk lepszy...
-
Kamil3836
- Posty: 2637
- Rejestracja: 2009-02-18, 12:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Kamil3836 » 2008-05-14, 16:42
Tarhim pisze:Darek pisze:Są miasta ze zdecydowanie gorszym taborem. Mamy stosunkowo dużo składów z przetwornicą statyczną- 12/53 składy. Do takiego Poznania, Gdańska czy Krakowa nam daleko, ale Gorzów, Toruń, Grudziądz, Śląsk czy nawet W-wa mają tabor w gorszym stanie.
Ciekaw jestem jakie przyjąłeś kryteria, skoro wychodzi ci że Warszawa, Grudziądz czy Toruń mają gorszy tabor a Gdańsk lepszy...
Przecież ile my mamy tramwaji a Warszawa ile?Nie liczyłem ale jest pewna różnica.Oni przerabiają i mają też stare.Ale nie da się wymienić całego taboru.W bydzi było na 3-4 razy.Na moje oko.
-
korpi
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 1429
- Rejestracja: 2007-08-16, 18:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: korpi » 2008-05-14, 19:32
kamil3836 pisze:Przecież ile my mamy tramwaji a Warszawa ile?Nie liczyłem ale jest pewna różnica.Oni przerabiają i mają też stare.Ale nie da się wymienić całego taboru.W bydzi było na 3-4 razy.Na moje oko.
Przeliczmy na niska podłogę xD
-
Krzysztof Ziętara
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: Krzysztof Ziętara » 2008-05-15, 12:17
kamil3836 pisze:Tarhim pisze:Darek pisze:Są miasta ze zdecydowanie gorszym taborem. Mamy stosunkowo dużo składów z przetwornicą statyczną- 12/53 składy. Do takiego Poznania, Gdańska czy Krakowa nam daleko, ale Gorzów, Toruń, Grudziądz, Śląsk czy nawet W-wa mają tabor w gorszym stanie.
Ciekaw jestem jakie przyjąłeś kryteria, skoro wychodzi ci że Warszawa, Grudziądz czy Toruń mają gorszy tabor a Gdańsk lepszy...
Przecież ile my mamy tramwaji a Warszawa ile?
No i co ma z tego wynikać? Mają mniej niskopodłogowców, mniej tyrystorów, mniej wagonów młodszych niż 15 lat czy mniej modernizacji? A może więcej awarii na tysiąc km przebiegu?