System przesiadkowy A+T - Fordon/Osowa Góra
Moderator: spooney
-
- Posty: 670
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:41
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Powiem Tobie Krzysztofie,że w tej chwili w dni powszednie jeździ 9 kolejności. Nie ma żadnej przerywanej. 3 kolejności zjeżdżają po 17:00 po całym prawie dniu służby. We wrześniu wróci pewnie 14 kolejności tak jak było.Tarhim pisze:...ponadto w rozkładzie wakacyjnym częstotliwość kursowania 70 i 3 jest taka sama, więc terazVolvoB10B_2690 pisze:Tu głównie chodzi pewnie o linie 70,bo tam dodano najwięcej autobusów w celu ułatwienia przesiadki z tramwaju na autobus i odwrotnie.
zerwanie przesiadki oznacza osiem minut kwitnięcia na pętli i podziwiania mechaników dłubiących przy Volvo.
A kierowcy który rusza z Wyścigowej widząc skomunikowany tramwaj stojący na wjeździe nie mogę, niestety, nazwać inaczej niż chamskim tępakiem.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobrze, Dawidzie. Cieszymy się że widziałeś rozkład służbowy. Tylko co to ma wspólnego z tematem i bucowstwem kiermanów?VolvoB10B_2690 pisze: Powiem Tobie Krzysztofie,że w tej chwili w dni powszednie jeździ 9 kolejności. Nie ma żadnej przerywanej. 3 kolejności zjeżdżają po 17:00 po całym prawie dniu służby. We wrześniu wróci pewnie 14 kolejności tak jak było.
Dzisiaj brawa dla kiermana z 70/8 który poczekał na tramwaj, odjechał o 9:34 i jakoś mu się żadna krzywda nie stała.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Wiesz Krzysztofie dla kiermana jest najważniejsze aby odjechał zgodnie z wozówką. Nie obchodzi go,że tram się może spóznić. 70/8 2472 zapewne. Ale wracając do tematu jeżeli poczeka kierowca to musi być jakiś inteligent. To nie jest chyba wina motorniczego,że bywają światła czerwone na skrzyżowaniach i jest objazd przez Babią Wieś.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To niech go zacznie obchodzić zanim ZDMiKP się wk... i zacznie wymuszać skomunikowania za pomocą kar, bo będzie płacz i zgrzytanie zębów. Jak się chce nie patrzeć na to co się wozi to można iść na ciężarówki pracować.VolvoB10B_2690 pisze:Wiesz Krzysztofie dla kiermana jest najważniejsze aby odjechał zgodnie z wozówką. Nie obchodzi go,że tram się może spóznić. 70/8 2472 zapewne.
2472, owszem.
Objazd jest akurat w rozkładach uwzględniony, natomiast tram był spóźniony trzy minuty, owszem. Zdarza się.Ale wracając do tematu jeżeli poczeka kierowca to musi być jakiś inteligent. To nie jest chyba wina motorniczego,że bywają światła czerwone na skrzyżowaniach i jest objazd przez Babią Wieś.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz...czy od kiermanów wymaga się zeza rozbieżnego? Tak aby jednym okiem zaglądał w lustro czy moze właczyć się do ruchu, a drugim w lustro, czy moze jeszcze ktoś dobiega do autobusu. Co innego jesli biegne z przodu, a kierman z usmiechem na ustach i wyrazem triumfu na twarzy zamyka drzwi przed nosem. Wtedy otwiera mi się noż w kieszeni...no cóz z chamstwem nie wygrasz
Przeciez w rozkladzie jest doliczony czas na przejazd przez babia wies..VolvoB10B_2690 pisze:Wiesz Krzysztofie dla kiermana jest najważniejsze aby odjechał zgodnie z wozówką. Nie obchodzi go,że tram się może spóznić. 70/8 2472 zapewne. Ale wracając do tematu jeżeli poczeka kierowca to musi być jakiś inteligent. To nie jest chyba wina motorniczego,że bywają światła czerwone na skrzyżowaniach i jest objazd przez Babią Wieś.
To ze nie jest zsynchronizowane to poprostu glupota kierowcow i zacofanie techniczne. Nie ma co wiecej na ten temat pisac, bo to jasne, jak by przy Fabrycznej czy Towarowej byla jakas czujka (na czerwone swiatlo czy cos) bylo by dobrze, a w druga strone troche gorzej ale tez da sie cos zrobic, jest czujka na wislanej to do tego dodac 6 minut czy cos...
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tom, bez jaj, mówimy o Wyścigowej a nie o przystanku Rondo Jagiellonów i nie o dobiegających tylko o wjeżdżającym na pętlę tramwaju. Jak tego kierman nie jest w stanie zauważyć to powinien oddać prawo jazdy.Tom pisze:Mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz...czy od kiermanów wymaga się zeza rozbieżnego? Tak aby jednym okiem zaglądał w lustro czy moze właczyć się do ruchu, a drugim w lustro, czy moze jeszcze ktoś dobiega do autobusu.
Zauważa bezproblemowo, ale ma to głęboko gdzieś po prostu.
[ Dodano: 2007-07-21, 11:49 ]
I od początku ZDMiKP próbuje nauczyć MZK pojęcia "skomunikowanie", bez większych efektów. Jeszcze z motorniczymi idzie nieco lepiej, ale kierowcy... ech.Krzysztof II pisze:Ten problem był od poczatku i nikt się nie pofatygował aby to zmiwnic
Poza tym był od początku, ale przxy 70 co 5 minut nie rzucał się aż tak w oczy, no i w kwietniu jeszcze zanim dostawili drugą wiatę nie było czegoś takiego że kierowca może widzieć ten tramwaj.
A w ogóle, do cholery, mają sygnalizację wyjazdową i dyżurny powinien tego przypilnowywać też.
Ale co Wy tak o tej 70....a jak ktoś ma bilet 74+3, a wieczorami ten jezdzi co 20 minut a w dzien co 15? To jest porazka.... a nie to ze ktos czeka 5 minut na 70
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To nic mu się nie zmieniło, poza tym że taniej płaci. Zresztą 72 i 74 też potrafią zrywać skomunikowania ale rzadziej i jest to wina bardziej dyżurki niż kierowców.ŁukaszB pisze:Ale co Wy tak o tej 70....a jak ktoś ma bilet 74+3, a wieczorami ten jezdzi co 20 minut a w dzien co 15?
Ale to 70+3 zastępuje święte stare 94, więc tu powinien być kładziony nacisk na to żeby szło jak najsprawniej.To jest porazka.... a nie to ze ktos czeka 5 minut na 70
Na wszystko rowno nacisk powinien być kładziony... Nad Wisła jakas lepsza?Tarhim pisze:To nic mu się nie zmieniło, poza tym że taniej płaci. Zresztą 72 i 74 też potrafią zrywać skomunikowania ale rzadziej i jest to wina bardziej dyżurki niż kierowców.ŁukaszB pisze:Ale co Wy tak o tej 70....a jak ktoś ma bilet 74+3, a wieczorami ten jezdzi co 20 minut a w dzien co 15?
Ale to 70+3 zastępuje święte stare 94, więc tu powinien być kładziony nacisk na to żeby szło jak najsprawniej.To jest porazka.... a nie to ze ktos czeka 5 minut na 70
Przypisanie sobie autorstwa całości lub części cudzej pracy, jej deformacja lub edycja bez zezwolenia autora
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
podlega karze grzywny, ograniczeniu wolności lub pozbawieniu wolności do lat 3.
Test "Gazety". System przesiadkowy do poprawki
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... rawki.html
Czego te media nie wymyślą... Przecież jeśli tramwaj nie wyjedzie z Wyścigowej chwilę przed czasem to postój na światłach gwarantowany... I tak jak zaznaczył Michał najłatwiej zrzucać winę na kierowców/motorniczych a nie na tych co układają rozkłady jazdy czy kretyńskie antytramwajowe światła. A 1 i 3 to przyjeżdżają opóźnione bo na trasie jest za dużo ograniczeń prędkości i świateł.godziny odjazdów wskazują zegary elektroniczne, które - nie wiedzieć czemu - niektórzy motorniczy zupełnie ignorują.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
Proponuję najpierw poobserwować sygnalizację świetlną, a dopiero potem szukać winy u kierowców i motorniczych. Rzadko jeżdżę tramwajem ale jeśli mam okazję jechać 3 np. to najwięcej czasu zajmuje opuszczenie ronda Fordońskiego i wjazd na pętlę na Wyścigową. Słyszałem tłumaczenie już, że krótszego cyklu na rondzie nie mogą zrobić. To po kij w ogóle te światła są. Ruch płynniej szedł bez świateł.
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 00:08 przez Dawid Szramke, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, ale rozkłady żeby były REALNE, a nie z kosmosu, bo w tramwajach i 72 tak to wygląda.GW pisze:Ale trzeba lepiej ustawić sygnalizacje świetlne, by tramwaje mogły jeździć punktualnie. Warto jeszcze popracować przy rozkładach jazdy
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 00:09 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
NIKT NIE MA PEWNOŚCI CZY ZEGAR NA WYŚCIGOWEJ DODRZE "CHODZI" - RÓŻNICE DOCHODZIŁY CZASEM DO 1,5MIN. POZA TYM WIĘKSZOŚĆ MOTOROWYCH ZAUWAŻYŁA ŻE ODJAZD 10-20 SEKUND PRZED CZASEM UMOŻLIWIA DOŚĆ DOBRE WKOMPONOWANIE SIĘ W CYKL ŚWIATEŁ POZWALAJĄCYCH NA WJAZD NA FORDOŃSKĄ. NIE JEST TO DOBRE ROZWIĄZANIE ALE UMOŻLIWIA CHOĆ TROCHĘ POPRAWIĆ PUNKTUALNOŚĆ NA DALSZEJ TRASIE. A CZĘSTO JEST TAK ŻE PRZYJAZD 7XXX JEST O TEJ GODZINIE (WYSTARCZY 1 MIN. OPÓŹNIENIA) CO PLANOWY ODJAZD 3. I AWANTURA GOTOWA. A CZASEM NIE MA SENSU CZEKAĆ (JUŻ WIDZĘ GROMY NAD MOJĄ GŁOWĄ) BO TRAMWAJ JEST NABITY NA MAKSA A LUDZIE DALEJ SIĘ WCISKAJĄ CHOĆ ZA CHWILĘ PODJEDZIE NASTĘPNA 3 (CI BARDZIEJ BYSTRZY CZASEM NAWET IDĄ DO NASTĘPNEGO WOZU ŻEBY ZAJĄĆ MIEJSCE SIEDZĄCE).pawel_nk pisze: po co rozkład jazdy jak tramwaje odjeżdzają przed czasem
[ Komentarz dodany przez: Artur Gotowski: 7 Gru 2009, 2009 19:08 ]
3 post z rzędu piszesz z włączonym caps lockiem. Rozumiem, że temat jest dla Ciebie drażliwy, ale nie musisz tego wyrażać w ten sposób. Ostrzeżenie.
/s: 4 poprawki = 1 punkt karny
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 00:14 przez micha, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety prawdą jest też, że co 2. kurs trójki (w stronę Wyścigowej) nie jest skomunikowany z odjazdem 72 z Wyścigowej (w szczycie popołudniowym). Tramwaj zatrzymuje się na przystanku Fordońska- Wyścigowa o godzinie X:01, 16, 31, 46, podczas gdy 72 odjeżdża z Wyścigowej minutę wcześniej; X:00, 15, 30, 45. Np. 3 jest na przystanku Fordońska- Wyścigowa o 16:01, a 72 planowo odjeżdża z Wyścigowej o 16:00. Sytuacja powtarza się między godziną 11:00 a 18:00, cztery razy w ciągu godziny. Dawniej w tym momencie trzeba było czekać na następny autobus 9 minut (bo 72 jeździł co 10 minut), teraz trzeba czekać 14 minut (bo 72 jeździ co 15 minut). To jest skomunikowanie mające na celu skrócenie podróży?
Przecież czasy były mierzone w tramwajach w tym roku. :-)Kamil3836 pisze:ak, ale rozkład żeby były REALNE, a nie z kosmosu, bo w tramwajach i 72 tak to wygląda.
Czasy wyszły takie jak motorniczowie wtedy jeździli. Moim zdaniem są sobie sami winni. Poza tym przybyło tramwajów - co jak można było się spodziewać, wydłużyło czas oczekiwania do przejazdu szczególnie przez R.Fordońskie, które powoduje największe opóźnienia. Gdyby nie te koszmarne postoje na R. Fordońskim - myślę że czasy w zupełności by wystarczyły. Do tego spieprzona Perłowa i Dworzec PKS.
Do Jarasa: Co do 72 - co drugi kurs trójki zgrany jest z 72 (tu wychodzi czas na przesiadkę ok. 5 minut - trójka przyjeżdża na Wyścigową chyba x:10,25,40,55; 72 odjeżdża o x:0,15,30,45. Pozostałe trójki pasują pod 74.
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 00:18 przez niuniuch, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak. Ale panowie z zarządu mierzyli czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi przystankami a zapomnieli że na przystankach wsiadają ludzie - a jedna osoba w podeszłym wieku potrafi "trochę" opóźnić. Inny przykład - na 8 czasy mierzyli w czasie remontu ul. Kruszwickiej - gdy na R. Grunwaldzkim były światła pulsujące - a to też zmienia czas - do 2 min.niuniuch pisze:Czasy wyszły takie jak motorniczowie wtedy jeździli
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 11:21 przez micha, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Małe mam pojęcie o liniach "fordońskich", ale ostatnio bujałem się na 72. Z moich obserwacji wynika, że dojazd na czas na Kaliskiego (od Fordonu) jest po prostu niemożliwy. Dziury, tłum ludzi i już tam jest 3minuty w plecy... Potem trzeba "popierdzielać" jak wariat i liczyć na zielone światła, aby być w miarę punktualnie tj: -2 w plecy.
Ale to zawsze przed czasem.Kamil3836 pisze:Tylko 20-30 sekund przed czasem, to nie jest dużo.
A zatem pieniądze wydane na tablicę elektroniczną poszły w błoto, bo kupili małoprecyzyjny i siejący dezinformację bubel?michał 78 pisze:NIKT NIE MA PEWNOŚCI CZY ZEGAR NA WYŚCIGOWEJ DODRZE "CHODZI"
I tutaj rodzi się kolejne pytanie. Według jakiego zegara odjeżdżają motorowi? Bo jeśli wg swoich zegarków, to też nie ma pewności, że one dobrze chodzą. Zegary w poszczególnych składach też pewnie nie są schynronizowane ze sobą. Z kolei mortorowi nie widzą zegara na dyżurce, który powninen pokazywać czas "wzorcowy". Powinien być jeden punkt odniesienia, a tak nie jest i dlatego to zamieszanie.
W tym mieście już nigdy nie będzie lepiej...
Pan Aładowicz też zajął się tym problemem od d...y strony. Jedyne wyjście- zebrać wszystkich motorniczych u kierownika: "Panowie, ustawiamy zegarki, jest 4: 59: 53, 54, 55..... wybiła 5:00.
Zresztą oczekiwanie na autobus leży tylko w dobrej gestii motorniczego. Obowiązek mają czekać tylko na 70 C.O. Po to jest tak wysoka częstotliwość kursów.
Nadzór Ruchu nie karze za to, że 70 podjeżdżając na Wyścigową widzi 3 stojącą na światłach!
Na Wyścigową, co chwile podjeżdża jakiś autobus. Gdyby motorniczy miał czekać za wszystkimi, to nigdy by nie ruszył. Niech obowiązuje zasada 2 minut- tylko tyle można opóźnić odjazd czekając na przesiadkowiczów.
Wszyscy debatują, o pasażerach którzy dopiero zamierzają wsiąść do pojazdu, a co z tymi którzy już w nim siedzą? "Już dwie minuty po odjeździe, a on nie rusza! Znowu spóźnię się do pracy"- przewijają się myśli w głowach zniecierpliwionych pasażerów.
Wszyscy debatują, o pasażerach którzy dopiero zamierzają wsiąść do pojazdu, a co z tymi którzy już w nim siedzą? "Już dwie minuty po odjeździe, a on nie rusza! Znowu spóźnię się do pracy"- przewijają się myśli w głowach zniecierpliwionych pasażerów.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.