Układacze rozkładów jazdy
Moderator: spooney
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Układacze rozkładów jazdy
Jeżdżąc sobie autobusikami po tej pięknej Bydgoszczy myślę sobie kim oni są? Ci którzy układają te rozkłady. Tak się zastanawiam, bo jak to jest, że jadąc na 92 nie mogę się wyrobić w czasie, a na 62 nawet korki mi nie groźne... Tak sobie zacząłem sprawdzać rozkłady i wywnioskowałem, że 92 lata!!
Od Pięknej, do "Poznańskiego" 62 ma 3 minuty, a 92 już tylko 2... Czyli co? 92 jakoś inaczej jeździ? Może lata??
Odwrotnie jest jeszcze lepiej: 92 ma przystanek troszkę dalej od "Poznańskiego" niż 62. Rusza o 16:11, człapie się do ronda, pędzi pod górę i na "Żwirki" powinien być o 16:16, czyli ma 5 minut. Wóz na 62 rusza o 16:03, a do "Żwirki" dojeżdża o 16:10. Odejmowanie daje nam 7 minut. Oczywiście ma 1 przystanek więcej, ale jest bliżej świateł na "Poznańskim".
Kiedyś Sojka w spocie dotyczącym bezpieczeństwa drogowego mówił: Samochody nie latają!! Niektóre autobusy w Bydgoszczy mają taką funkcję... Chyba... Bo jak to inaczej wytłumaczyć? Takie same autobusy, takie same trasy, ale różne czasy.
Od Pięknej, do "Poznańskiego" 62 ma 3 minuty, a 92 już tylko 2... Czyli co? 92 jakoś inaczej jeździ? Może lata??
Odwrotnie jest jeszcze lepiej: 92 ma przystanek troszkę dalej od "Poznańskiego" niż 62. Rusza o 16:11, człapie się do ronda, pędzi pod górę i na "Żwirki" powinien być o 16:16, czyli ma 5 minut. Wóz na 62 rusza o 16:03, a do "Żwirki" dojeżdża o 16:10. Odejmowanie daje nam 7 minut. Oczywiście ma 1 przystanek więcej, ale jest bliżej świateł na "Poznańskim".
Kiedyś Sojka w spocie dotyczącym bezpieczeństwa drogowego mówił: Samochody nie latają!! Niektóre autobusy w Bydgoszczy mają taką funkcję... Chyba... Bo jak to inaczej wytłumaczyć? Takie same autobusy, takie same trasy, ale różne czasy.
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 13:41 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
Też mnie to zastanawia. Np. na 79 czas przejazdu z Kapuścisk do Kładki po szczycie w dzień powszedni wynosi 6 minut a w sobotę...7, jak to możliwe, że w sobotę gdy jest mniejszy ruch pojazdów czas przejazdu na odc. Kapuściska - Kładka wynosi więcej niż w dzień powszedni wieczorem?
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Jest/było także parę innych przykładów.. Np.ikarusiarz pisze:eżdżąc sobie autobusikami po tej pięknej Bydgoszczy myślę sobie kim oni są? Ci którzy układają te rozkłady. Tak się zastanawiam, bo jak to jest, że jadąc na 92 nie mogę się wyrobić w czasie, a na 62 nawet korki mi nie groźne... Tak sobie zacząłem sprawdzać rozkłady i wywnioskowałem, że 92 lata!!
Od Pięknej, do "Poznańskiego" 62 ma 3 minuty, a 92 już tylko 2... Czyli co? 92 jakoś inaczej jeździ? Może lata??
52 i 53 Z Błonia do Nowego Rynku miało 8 minut, gdy 59 miało aż 10. Oczywiście, przez to jechało 20-30 km/h, napisałem do Zarządu w tej sprawie i odpowiedź była coś w tym stylu: "Dla każdej linii jest osobno mierzony czas przejazdu."
Albo 70 i 72 na Wyścigowa - Wiślana ma 7 minut, a 74 już tylko 6.
31N na odcinku Pl. Kościeleckich - Warszawska/Fredry ma 5 minut, a 33N które się pokrywa na tej trasie 7 minut. Gdzie logika? Może 33N, ma większy ruch w nocy?
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 00:42 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
Wnioskować można, że czasy nakładane są dla linii a nie dla odcinków. Może na jednej linii jest więcej pasażerów i transfer na przystankach odbywa się dłużej niż na innej linii na tym samym odcinku? Albo kierowcy na danej linii jeżdżą wolniej niż na innej? No bo inaczej wytłumaczyć się tego nie da.
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 00:43 przez reputed, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Tak jak napisał volvo7000a, sądzę że brany jest pod uwagę także czas poświęcony na wymianę pasażerów na przystankach (mała wymiana w 92 - głównie wsiadający na porównywanym przez kolegę Ikarusiarza odcinku i o wiele większa w 62) a także długość autobusu, krótkie śmigają szybciej niż przegubowce, w krótkim wsiada i wysiada się przez dwoje drzwi a w przegubowcu przez 3 (pierwszych nie liczę).
Ale proszę was nie piszcie o liniach nocnych. Troche tam jeździłem i wiem że rządzą się one innymi prawami (na Pl. Kościeleckich wszystkie wozy muszą czekać aż przyjedzie ostatni spóźnialski). A poza tym od kiedy nie ma konduktorów nie ma takich obsówek (ale to nie jest raczej pozytywne)
/o: 3 poprawki = 1 punkcik ;)
/o: 3 poprawki = 1 punkcik ;)
Ostatnio zmieniony 2009-10-28, 23:55 przez micha, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Uwzględniłem to w moim poście zaczynającym dyskusję.pawel_nk pisze:62 zatrzymuje się jeszcze na przystanku Szubińska - Gnieźnieńska.
92 i 62 to ta sama klasa: troje drzwi i 12 metrów stali.obserwator pisze:krótkie śmigają szybciej niż przegubowce
No dobra z innej beczki: 62 w porannym szczycie ma 4 minuty na w/w odcinku. Duży ruch samochodów, duże potoki pasażerów, wiadomo wszyscy pędzą na 7, 8 godzinę do pracy. Stoję w korkach, a czas ucieka.
Ulice pustoszeją, ja pożeram śniadanie, tyka 10:00 na zegarze, a tu już 6 minut na w/w odcinku. Znowu słyszę: Pewnie się popsuł... Jest to dobry czas, ale dlaczego rano nikt na niego nie wpadł?
Znowu 92: Czasy krótkie, szaleńcza szybkość (inaczej nie wyda...), a na pętlach po 3,4, 5 minut!!!! To powinno się nazywać 92 TGV, albo ICE.
Ikarusiarz: 92/1 przez cały dzień obojętnie od pory dnia miała 22 minuty przelotu, z Murowańca do Ronda. Więc, i tak zmienili rozkład, bo ten z marca był śmieszny.
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 13:37 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Chyba nie o to mi chodziło w dyskusji... Chodziło mi o "układaczy" i ich kuriozalne rozkłady. Myślę, ze trzeba by było zacząć wszystko od nowa, a nie wieszać rozkłady, których nikt nie jest w stanie dotrzymać. To jest po prostu fikcja: Takie 94: Już do Gajowej od PKP jest -2. Po co to jest?? Pokażcie mi takiego co się wyrobi do tej Gajowej o czasie. (no chyba, ze po 23, albo same zielone będzie miał, ale to nazywa się "szczęście".)
/o: oddzieliłem wątek kolegi Ikarusiarza o różnicach w czasach przejazdu od wątku o przerwach dla kierowców i proszę się tego trzymać
/o: oddzieliłem wątek kolegi Ikarusiarza o różnicach w czasach przejazdu od wątku o przerwach dla kierowców i proszę się tego trzymać
Ostatnio zmieniony 2009-10-29, 13:43 przez ikarusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko, że jak na Gajowej masz -2 to i tak na Kamiennej sobie nadrobisz, co więcej jak się uda to na Wiślanej możesz być nawet na "+". A np. ok. godz. 17:20 gdy czas przejazdu 94 wynosi 40 minut to po prostu trzeba się wlec a i tak Nad Wisłę zajedziesz jakieś 2-4min przed czasem.ikarusiarz pisze:Takie 94: Już do Gajowej od PKP jest -2
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
...sobie nadrobisz... Ty "Alden" chyba już 20 lat za kółkiem... Dni wolne ciężko jest dojechać Nad Wisłę o czasie. Standard to -3minuty, ale ktoś "półmądry" dał 10minut na końcu, więc się wyrównuje.Alden pisze:Tylko, że jak na Gajowej masz -2 to i tak na Kamiennej sobie nadrobisz
Jeszcze jedno drogi "Aldenku": Autobus po mieście może jechać 50km/h, nawet tam gdzie jest 70 na znaku, chociażby na Fordońskiej. Pędzące 80km/h, 95km/h, lewym pasem, Volvo to fajny obrazek, ale raczej nieprzepisowy... To odnośnie "sobie nadrabiania".
Ciekawy jestem "ikarusiarzu" jak często jeździsz na 94. Znam kilku kierowców z tej linii i oni potrafią się wyrobić w czasie jadąc Nad Wisłę (mam tu na myśli godziny przerwy międzyszczytowej, czy między 17-20 lub też sobotę.
Ostatnio zmieniony 2009-10-30, 23:55 przez Paweł W, łącznie zmieniany 1 raz.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Wieczorne rozkłady są ?na styk?. Złapiesz o jedno zielone za dużo ? jesteś przyśpieszony. A jak jest trochę więcej ludzi niż zwykle, to musisz dognać, żeby wyrobić się na czujkę.
Mi akurat to pasuje. Zwłaszcza w weekendy dzięki bardziej ?energicznej? jeździe można zaoszczędzić sobie i pasażerom sporo stresów. Dlaczego? ? Wszyscy podpici, którzy chcieliby sobie pospacerować po autobusie lub pokozaczyć muszą siedzieć spokojnie na tyłkach, bo kierowca jedzie z ?jajem? i bezpieczniej siedzieć niż się szwędać po wozie.
??Umiejętnie? użytym hamulcem zakończyłem jedną bójkę.
Zarząd doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na niektórych odcinkach nie da się dotrzymać rozkładu. Dlaczego nic z tym nie robią? Widocznie dostają za mało skarg od zdenerwowanych pasażerów. A może to taka polityka firmy: skoro wszystko wydaje się w miarę funkcjonować, to lepiej tego nie tykać.
Nie zależy mi na rewolucji rozkładowej, bo w dużej mierze aktualny rozkład mi pasuje. Ale wszyscy by skorzystali gdyby go lepiej dopracowano .
Mi akurat to pasuje. Zwłaszcza w weekendy dzięki bardziej ?energicznej? jeździe można zaoszczędzić sobie i pasażerom sporo stresów. Dlaczego? ? Wszyscy podpici, którzy chcieliby sobie pospacerować po autobusie lub pokozaczyć muszą siedzieć spokojnie na tyłkach, bo kierowca jedzie z ?jajem? i bezpieczniej siedzieć niż się szwędać po wozie.
??Umiejętnie? użytym hamulcem zakończyłem jedną bójkę.
Zarząd doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na niektórych odcinkach nie da się dotrzymać rozkładu. Dlaczego nic z tym nie robią? Widocznie dostają za mało skarg od zdenerwowanych pasażerów. A może to taka polityka firmy: skoro wszystko wydaje się w miarę funkcjonować, to lepiej tego nie tykać.
Nie zależy mi na rewolucji rozkładowej, bo w dużej mierze aktualny rozkład mi pasuje. Ale wszyscy by skorzystali gdyby go lepiej dopracowano .
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Raczej skargi idą na przewoźnika za [err=nie punktualną] niepunktualną[/err] jazdę.zbylut pisze: Zarząd doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na niektórych odcinkach nie da się dotrzymać rozkładu. Dlaczego nic z tym nie robią? Widocznie dostają za mało skarg od zdenerwowanych pasażerów. A może to taka polityka firmy: skoro wszystko wydaje się w miarę funkcjonować, to lepiej tego nie tykać.
Ostatnio zmieniony 2009-10-30, 23:57 przez Kamil3836, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Ale mi dowaliłeś "bracie". Je też często się wyrabiam, ale Vmax 95km/h to nie jest wesoła prędkość... Inna sprawa, że takie opóźnienia typu -3, -5 minut nie robią na mnie wrażenia. Nie robią bo jest 10 minut na końcu, więc i tak wyjeżdżam o czasie. Ja kocham jeździć, a nie stać, więc wystarczy mi przejście po wozie, rozprostowanie kończyn i w drogę.Ciekawy jestem "ikarusiarzu" jak często jeździsz na 94. Znam kilku kierowców z tej linii i oni potrafią się wyrobić w czasie jadąc Nad Wisłę (mam tu na myśli godziny przerwy międzyszczytowej, czy między 17-20 lub też sobotę.
Cieszę się, że "oni" potrafią się wyrobić. Widocznie jestem za cienki, albo posiadam słabe umiejętności... Pamiętaj jednak, że przedstawiam własne zdanie, a nie innych.
Wiesz dlaczego nigdy nie rozmawiałem z innymi kierowcami TIR-ów na parkingach? Bo większość z nich to "bajkopisarze."
Dla ciekawostki dodam, że są linie, których "korki" się nie imają, czas jest tak elegancki, że się chce jeździć. Nawet opóźnienia są nadrabiane, przez rozsądne przerwy na końcówkach. Czyli można jednak?
Jeżeli chodzi o osoby zajmujące się mierzeniem czasu przejazdu i układaniem rozkładu to albo nie mają o tym zielonego pojęcia albo robią to brzydko mówiąc na odpieprz. A najśmieszniejsze jest to, że robią to jeżdżąc od przystanku do przystanku Fiatem Panda, którym to poruszanie się po mieście różni się nieco od jazdy autobusem. Zgadzam się co do lini 94. Można nadrobić czas na odcinku Gajowa - Wiślana ale chyba nie o to chodzi. Na niektórych liniach jeśli chciałoby się idealnie przestrzegać planu wyglądałoby to tak, że przez część trasy wlókłbyś się jakbyś pierwszy raz siedział za kółkiem aż tu nagle zamieniasz się w kierowcę bolida F1. Tyle, że na końcówce czeka już na ciebie nadzór z alkomatem bo ktoś z pasażerów zadzwonił, że szofer jest pijany. Zwróćcie uwagę na linię 52 odcinek Myślęcinek ? [err=Oś.] Os.[/err] Leśne. Po drodze 2 przystanki, 2 sygnalizacje świetlne i 4 minuty przelotu, śmiechu warte. A czy ktoś wziął pod uwagę, że na tym odcinku zasadniczą część pasażerów stanowią osoby w wieku emerytalnym, którym wejście i wyjście z autobusu zajmuje więcej czasu? Linia 56, żeby w godzinach wieczornych pokonać tę trasę zgodnie z rozkładem trzebaby mieć chyba w ręku pilota do przełączania świateł i najlepiej ominąć sobie tak co 3 przystanek. Nie wspomnę już o lini 93 bo ten temat zainteresowani chyba dobrze znają. Po za tym rozkłady są ze sobą kompletnie nie zgrane. W godzinach wieczornych oraz w dni wolne jeśli musimy skorzystać z 2 linii autobusowych to pokonanie odcinka 6-7 kilometrów zajmuje co najmniej 45 minut i to i tak przy dużym szczęściu, czyli tyle co podróż do Torunia. Ale pracownicy bydgoskiego ZDMiKP już nie raz dali znać o swej niezwykłej inteligencji i błyskotliwości jak chociażby sprawa słynnej tablicy przy przejściu na ulicy Focha czy przydrożnych krzyży...Żałosne. I w tej kwestii nie jest inaczej.
/o: 4 poprawki = 1 punkt karny ;)
/o: 4 poprawki = 1 punkt karny ;)
Ostatnio zmieniony 2009-11-02, 20:41 przez Alien, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Zastanawiałem się, kto, jaki idiota i cep zajmuję się układaniem rozkładów, a szczególnie kto odpowiada za idiotyzm w postaci dubla 52 i 59.
Przykładowo Odjazdy linii 52 i 59 z przystanku Szubińska - Piękna
Linia 52 -
6 11# 23P# 35 47 58#
7 09P# 20# 32 44 56
8 08P# 20# 32# 44 59#
Linia 59 -
6 11 23 35 47 59
7 09 20 32 44
8 08 20z 34
Nie tyczy się to tylko tych godzin, ale także po południu na innych przystankach.
Przykładowo Odjazdy linii 52 i 59 z przystanku Szubińska - Piękna
Linia 52 -
6 11# 23P# 35 47 58#
7 09P# 20# 32 44 56
8 08P# 20# 32# 44 59#
Linia 59 -
6 11 23 35 47 59
7 09 20 32 44
8 08 20z 34
Nie tyczy się to tylko tych godzin, ale także po południu na innych przystankach.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
59 się zmienia od 1.01.2010. Zanim będziesz kogoś obrażał zastanów się czy coś już nie jest zaplanowane wcześniej albo podzielone na 2 etapy. Myślisz, że przygotowanie i wymiana rozkładów trwa 1 minutę? Te cepy i idioci nie są robokopami.Krzysztof Juszczak pisze:Zastanawiałem się, kto, jaki idiota i cep zajmuję się układaniem rozkładów, a szczególnie kto odpowiada za idiotyzm w postaci dubla 52 i 59.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Tylko w tym powalonym mieście niczego nie można zrobić porządnie, i to, że wozokilometry się marnują, pierwszy jedzie zapchany to nikogo nie interesuje? Zamiast zachować chociaż odstęp 4 minuty i uchronić pasażerów od moknięcia, to lepiej umyć ręce, nie zamierzam się wycofywać ze swoich epitetów, niezależnie kto lub co za to odpowiada.
Nie każdy musi o tym wiedzieć.niuniuch pisze:59 się zmienia od 1.01.2010
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Skoro zabierasz głos w jakieś sprawie to powinieneś mieć o niej przynajmniej blade pojęcie. Zmiana rozkładu jazdy to nie tylko machnięcie różdżką - czary mary i jazda... pewne procedury obowiązują i nie da się ich przeskoczyć czy też przyspieszyc.Krzysztof Juszczak pisze:Nie każdy musi o tym wiedzieć.