Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Moderator: spooney
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Która z opcji jest najlepsza waszym zdaniem?
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Myślę podobnie jak Kamil
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Zdecydowanie 2, 3 jest nierealna po: 1. nie ma takiej potrzeby, 2. uwarunkowania terenu.
1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej, dodatkowo przy 2 koncepcji tramwaje wyjeżdżające w kierunku Fordonu będą miały krótszą trasę.
1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej, dodatkowo przy 2 koncepcji tramwaje wyjeżdżające w kierunku Fordonu będą miały krótszą trasę.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Oczywiście że 2
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Ale najbardziej logiczna i praktycznaKrzysztof Juszczak pisze:3 jest nierealna
Tramwaje z Fordonu/Łęgnowa przejeżdżałyby przez Kapuściska, zamiast starą Toruńską i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. SandomierskiejKrzysztof Juszczak pisze:nie ma takiej potrzeby
Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.Krzysztof Juszczak pisze:uwarunkowania terenu.
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.1 opcja jest kiepska pod tym względem, że nie rozwiąże problemu połączenia zajezdni w przypadku wypadku na Perłowej
Wtedy nikt na to nie patrzył. Teraz czasy są nieco inne.Do Łęgnowa tez są uwarunkowania terenu a zbudowali.
Opcja 2 najlepsza.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
volvo7000A pisze:i poprawiłby się dostęp do komunikacji mieszkańców ul. Sandomierskiej
Wystarczy wytrasować okrężną, krótką linię autobusowej obsługiwaną przez autobusy 8.6m, z Kapuścisk bądź Węzła Szarych Szeregów do Zajezdni Toruńskiej. I dostęp do linii 2, 4, 5, 6, 7 i 8 zapewniony. Nie ma potrzeby budowania takiego tramwaju jak są inne potrzeby.
Dużo piepszenie jest z budową Kujawskiej i na niej tramwaju, a ty chcesz go wytyczać w jeszcze bardziej nachylonym terenie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-08-27, 01:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa. Nasza sieć jest wielce nieelastyczna, co w przypadku tramwajów, które z natury są mało elastyczne, jest umiarkowanie optymistyczne. Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.Darek pisze:Bardzo częste te wypadki. Enek już niema.
Opcję 2 proponowaliśmy przy okazji konsultacji "Planu rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku", konsultacjach "Planu Transportowego" oraz "Studium transportowego miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego".
Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Na tramwaj do Błonia długooo poczekamy najlepszym i możliwie najszybciej do zrobienia objazdem jest połączenie r.Fordońskie- Wyszyńskiego- Bielawy tylko wszystko psuje brak prawo-skrętu z Chodkiewicza w Gdańską w stronę Lasu Gdańskiego.Robert Reimus pisze:Podobnie wąskim gardłem jest Jagiellońska od ronda Jagiellonów do Gdańskiej - ten problem również powinien być rozwiązany.
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Dlatego też uważam, że opcja 3, z przelotową pętlą na Kapuściskach jest najlepszą opcją strategiczną, spajającą naszą sieć.Robert Reimus pisze:Niemniej jednak brak alternatywnego wyjazdu jest niebezpieczny. Nawet jeśli wypadki na skrzyżowaniu Toruńskiej i Nowotoruńskiej nie zdarzają się zbyt często, to po drodze jest kolejny punkt krytyczny - Perłowa.
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
A ja się wyjątkowo muszę zgodzić z Volvo. Opcja nr 3 jest najlepsza bo rozwiązuje najwięcej problemów i zapewnia coś nowego, trasę w nowym miejscu a pozostałe rozwiązania są tylko spinaniem torów.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.
Jakbyśmy dysponowali nieograniczonym budżetem, to dlaczego nie, połączenie Kapuścisk i Glinki przez park przemysłowy też by się na ten przykład przydało, i jeszcze kilka interesujących tras. Ale nie dysponujemy, więc nie ma o czym za bardzo rozmawiać.
Jakbyśmy dysponowali nieograniczonym budżetem, to dlaczego nie, połączenie Kapuścisk i Glinki przez park przemysłowy też by się na ten przykład przydało, i jeszcze kilka interesujących tras. Ale nie dysponujemy, więc nie ma o czym za bardzo rozmawiać.
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
A zaraz po wybudowaniu okaże się że trzeba ciąć kursy itp.
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Czy było by takie zerowe to nie wiem, są tam spore ogródki działkowe, a na ulicy Sandomierskiej jest spore blokowisko z którego ludzie mieszkający praktycznie przy Nowotoruńskiej zapierniczają niemal kilometr na tramwaj lub autobus. To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?Krzysztof Ziętara pisze:Ale ta trasa w nowym miejscu jest doskonale zbędna. Można by policzyć, ale zaludnienie przy trasie jest przyzerowe, a sprawę alternatywnego wyjazdu z zajezdni załatwi most Kazimierza Wielkiego (czy za przeproszeniem Bałtycka) oraz Kujawska.
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci. Moim zdaniem brakuje połączenia biegnącego z Kapuścisk w kierunku północnym.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Tak, ale nie jeden do jeden, na litość. Nie stać nas. Na Błonie marudzą że słabe potoki, a co dopiero tu...Kawoszka116 pisze:To nie jest dobrze skomunikowany obszar miasta. A chyba z założenia linie tramwajowe mają wypierać autobusowe a nie odwrotnie?
Na bogato tak, ale na bogato to i linia przez Bocianowo by się przydała, i przez Bartodzieje, i po Wałach, i od Glinek do Kap przez park przemysłowy i jeszcze parę.Robert Reimus pisze:W rozwiązaniu na bogato linia biegnąca tyłem Kapuścisk mogłaby być dobrym uzupełnieniem sieci.
Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...
Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
Poza tym ta linia zbierała by też ludzi z zakładów przy ul. Mokrej. Spajała sieć, w razie awarii itd znika problem przejazdu tramwajów.
- Kawoszka116
- Posty: 846
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:25
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
dokładnie...volvo7000A pisze:Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...
"I pamiętaj że dana Ci pamięć. Nie kłam siebie a nikt Ci nie skłamie!"
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Sorry, ale w miejski niedasizm to mnie nie wrobicie. Tempo inwestycji jest jakie jest, w związku z czym trzeba mierzyć siły na zamiary. W tej perspektywie unijnej to może się uda wybudować Kujawską i Kazimierza Wielkiego, następne w kolejce powinno być Błonie i Plażowa, a trasami przez Bocianowo, Nowosandomierską, Wyszyńskiego, Skłodowskiej, park przemysłowy czy inne Matki Teresy z Kalkuty można się zająć potem.
A w ogóle najlepiej byłoby zrobić porządne studium.
A w ogóle najlepiej byłoby zrobić porządne studium.
Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedźKrzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Tak, przy Plażowej.michał 78 pisze:A nie lepiej byłoby wybudować parking i wprowadzić zasadę parkuj i jedźKrzysztof Ziętara pisze: i Plażowa
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Re: Połączenie szynowe Kapuścisk z Bartodziejami
Most Kazimierza Wielkiego jest wąskim gardłem tylko z tego powodu, że nie powstała druga, zaplanowana nitka - właśnie z tego powodu, ta trasa nie ma tym bardziej szans powstania.volvo7000A pisze:Z takim myśleniem jak Twoje zbudowano most Kazimierza Wlk., który jest wąskim gardłem i nie rozwiązał problemów komunikacyjnych, a wręcz wygenerował nowe korki.Krzysztof Ziętara pisze:Na bogato tak, ale na bogato to (...) Najpierw niech zrobią na Kazimierza Wielkiego tory, a resztę można w perspektywie.
Tak zrobiono Trasę Uniwersytecką, gdzie "na bogato" byłyby chodniki, więc zaoszczędzono i gdzie powinna od razu kończyć się przy Jana Pawła II z węzłem bezkolizyjnym Wojska Polskiego.
Tak na bogato to byłaby Kujawska 2x2 z tramwajem, więc będzie bez tramwaju. Przykłady można mnożyć.
Oczywiście wszystko w perspektywie czasu ma być robione, taaaaaa...
Najpierw trzeba zainwestować, by później wyciągać profity. Tramwaje zamiast jechać "pustą" Toruńską zbierałyby ludzi z Kapuścisk.
W efekcie czego docelowe linie do tej pętli można zlikwidować, a w zamian zrobić np.:
7 MARIAMPOL - Andersa - Fordońska - Kapuściska - Woj.Polskiego - RONDO KUJAWSKIE (i kiedyś dalej na Szwederowo...)
9 ŁĘGNOWO - Toruńska - Kapuściska - Woj. Polskiego - RONDO KUJAWSKIE
A Trasa Uniwersytecka w najbliższej perspektywie zostanie przecież wydłużona. Inna sprawa, że skrżyżowanie z WP powinno być 2 poziomowe(tunel w relacji Ogińskiego - Jana Pawła II i rondem na poziomie WP2 ze zjazdami i wjazdami na Trasę Uniwersytecką.
Zresztą po grzyba Wam tam tramwaj? Nie ma za co go zbudować w prostszych odcinkach(jak Wyszyńskiego),
bardziej kluczowych jak Wały Jagiellońskie czy bardziej potrzebujących, jak tramwaj na Błonie czy przez Bartodzieje.
Kapuściska są osiedlem starym i bez perspektyw, potoki będą maleć, Zachem się zwija. A budowa tramwaju dla obszaru Mokrej czy samego osiedla, żeby w stopniu minimalnym poprawić komunikację z.... no właśnie z czym? Całkowicie zbędna inwestycja. Komunikacja jest wystarczająca, a nawet jeżeli chcemy zapewnić coś dodatkowego, to linia do Łęczyckiej co 15min wozami 8.6 w zupełności wystarczy.
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 12:37 przez Krzysztof Juszczak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N