Zbudują nowe perony tramwajowe. Ale później.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... 25300.html
Źródło: Gazeta Wyborcza
Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy warto budować dodatkowe dwa tory i dodatkowe zwrotnice tylko na potrzeby remontów? Warto dodać, że będzie to wymagało także wyznaczenia przejść dla pieszych.ZDMiKP nie wycofa się z tego pomysłu (chodzi o zamianę w 2 w 4 na r.Jagiellonów - przypis). Ale chce unikać podobnych błędów w przyszłości.
- Rozwiązaniem jest budowa nowych peronów na rondzie Jagiellonów wzdłuż ul. Bernardyńskiej - mówi Witold Antosik, dyrektor ZDMiKP. - Szacujemy teraz, ile taka inwestycja by kosztowała i jeśli okaże się, że nie są to jakieś gigantyczne koszty, zrealizujemy ją.
A jak Wam się widzi taka organizacja ruchu? Wysiadasz z dwójki, biegniesz dokładnie przez ronda, zaliczasz przejście podziemne, żeby wsiąść do tego samego tramwaju. Pod warunkiem, że zdążysz:Ppasażerowie z tramwajów kończących trasę na rondzie Jagiellonów jadących od strony dworca autobusowego będą wysiadali przy Banku Pocztowym, a wsiadali do wagonów na ul. Bernardyńskiej. W kierunku odwrotnym koniec trasy następowałby na ul. Bernardyńskiej, a początek już na ul. Jagiellońskiej. Przez rondo tramwaje przejeżdżałyby puste. W ten sposób nie będzie już dochodziło do nieporozumień, gdy zmiana numeru linii następuje z pasażerami w środku.
Czy nie lepiej i nie taniej przyzwyczaić pasażerów do czytania komunikatów na przystankach i słuchania zapowiedzi wewnątrz pojazdów? W piątek Stowarzyszenie złożyło wniosek w ZDMiKP o dodanie do głosowych zapowiedzi ostatniego przystanku na trasie linii komunikacyjnej komunikatu "koniec trasy" (np "Następny przystanek Morska. Koniec trasy").