Czy to taki problem aby na czas remontu autobusy linii 71, 77 i 31N zatrzymywały się na przystanku Gdańska/ Cieszkowskiego na wysokości radia PiK? Dzięki temu zyskamy piękne skomunikowanie z Gdańską i przesiadka drzwi w drzwi w stronę Lasu Gdańskiego i Bielaw. Co o tym myślicie?Informujemy, że od 25.07.2017r. na ul. Cieszkowskiego, na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Gdańskiej, będą prowadzone prace związane z przebudową ulicy.
Ulica będzie całkowicie nieprzejezdna dla ruchu kołowego, możliwe będzie przejście wzdłuż miejsca prowadzonych prac początkowo chodnikiem po stronie południowej a następnie po stronie północnej. Na czas prowadzenia prac odcinek ul. Pomorskiej, od ul. Cieszkowskiego do ulicy Śniadeckich, będzie jednokierunkowy. Autobusy linii 71, 77 i 31N będą kursowały objazdem ulicami: Pomorską, Śniadeckich, Gdańską.
Planowany termin zakończenia prac: 10-10-2017r.
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... o-od-25-07
Przebudowa ul. Cieszkowskiego
Moderator: spooney
Przebudowa ul. Cieszkowskiego
Przebudowa ul. Cieszkowskiego
To jest oczywiste, tylko nie dla tych z ZDMiKP. Co zauważyłem autobusy tak praktycznie się zatrzymują, bo co chwila ktoś przechodzi przez pasy. Kawałek dalej tak w szczycie jest mały korek. Kiedyś tak był tymczasowy przystanek.
Przebudowa ul. Cieszkowskiego
Z zasady autobus nie dubluje tramwaju, tramwaj autobusu. Gdańska była domeną tramwajów zawsze.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
Przebudowa ul. Cieszkowskiego
Autobusy wrócą na ul. Cieszkowskiego po rewitalizacji? Jest szansa, że nie
Trwa rewitalizacja ul. Cieszkowskiego. Po zakończeniu prac autobusy miały wrócić na dopiero co wyremontowaną jezdnię, ale – jak wynika z informacji, które dotarły do rady osiedla – wcale nie jest to przesądzone.
Rewitalizacja jednej z najładniejszych ulic Śródmieścia rozpoczęła się w drugiej połowie lipca. Remont zakłada odtworzenie historycznego charakteru ulicy. Materiały wykończeniowe na nawierzchniach mają nawiązywać do stylistyki z początku XX wieku, a na chodnikach ułożone zostaną płyty kamienne otoczone opaskami z szarego granitu lub bazaltu. Na południowym pasie jezdni powstanie około 25 stanowisk parkingowych, a po stronie północnej wytyczony zostanie czterometrowy chodnik.
Modernizacja wymusiła zmiany w organizacji komunikacji miejskiej. Do 10 października linie 71, 77 i 31N kursują objazdami ulicami Pomorską, Śniadeckich i Gdańską. Później – według pierwotnych planów – mają wrócić na zmodernizowaną za 2,5 miliona złotych ulicę, co rodzi pytanie, czy efekty prac nie zostaną szybko zniszczone. Zdaniem Krzysztofa Kosiedowskiego, rzecznika prasowego ZDMiKP, z nową nawierzchnią „nie ma prawa się nic stać”. Przede wszystkim dlatego, ze ulica jest budowana od podstaw. – Stara podbudowa jezdni została całkowicie wybrana i został wykonany nowy wykop pod podbudowę. Jezdnia zostanie ułożona z obrobionego kamienia. Do tego nowa nawierzchnia zostanie uszczelniona, a zarazem wzmocniona specjalnymi żywicami. Całość zafugowana, osadzona w granitowych krawężnikach. Trudno tak wykonaną, nową nawierzchnię zdegradować przez użytkowanie – opisuje rzecznik. Gdyby jednak było inaczej, wykonawca udzielił ośmioletniej gwarancji, więc ewentualne odkształcenia nawierzchni nie będą skutkowały dodatkowymi kosztami.
Kosiedowski podkreśla, że drogowcy chcą uwzględnić wiele aspektów, a przede wszystkim potrzeby i oczekiwania mieszkańców oraz użytkowników ul. Cieszkowskiego. Alternatyw dla tej ulicy jednak nie zdradza. Nowe światło na sprawę rzuca za to Teresa Krzycka. Do przewodniczącej rady osiedla Bocianowo- Śródmieście-Stare Miasto, dotarły informacje, że komunikacja miejska nie wróci już na remontowaną ulicę. – Tak słyszałam. Cieszkowskiego ma być deptakiem, a jedyną możliwością jest kontynuowanie kursowania autobusów ulicą Śniadeckich. Ale tego nie mogę jeszcze potwierdzić na sto procent, na razie są to pogłoski – mówi Krzycka. Niedługo ma odbyć się spotkanie w tej sprawie, ale termin rozmów nie jest jeszcze znany.
Przesądzony wydaje się za to los ulicy Świętojańskiej. Jeszcze jakiś czas temu mówiono, że wprowadzenie na niej i na Hetmańskiej dwóch kierunków jazdy pozwoliłoby odciążyć Cieszkowskiego, ale niechętni temu rozwiązaniu byli mieszkańcy. ZDMiKP też jest przeciwny. Kosiedowski tłumaczy, że każdego ranka sklepy na Świętojańskiej są zaopatrywane w towar, a do mieszkańców regularnie przywożony jest opał i wywożone są śmieci. Teraz auta zatrzymują się na jednym z pasów i ruch odbywa się bez większych zakłóceń. – Wprowadzenie na ulicy dwóch kierunków sparaliżowałoby ruch za każdym razem podczas dostawy towaru, wywozu śmieci, a o podjeździe karetki czy auta do transportu chorych nawet nie wspominam – mówi Kosiedowski. Dodaje też, że ewentualna zmiana wymagałaby przebudowy skrzyżowania z Gdańską i negatywnie odbiłaby się na kontrapasie dla rowerzystów, który cieszy się dużą popularnością.
Drogowcy nadal myślą o budowie Nowomazowieckiej, która miałaby stanowić przedłużenie Mazowieckiej aż do Gdańskiej. To wiązałoby się z wyburzeniem kamienic i przeniesieniem szkoły muzycznej do budynków obecnie zajmowanych przez Akademię Muzyczną, gdy ta przeprowadzi się do nowego kampusu. To jednak stanie się najwcześniej w 2021 roku. – Nadal jesteśmy zainteresowani tą inwestycją, ale nie chcemy w całości obciążać budżetu miasta. Dlatego mamy przygotowaną koncepcję, a jednocześnie szukamy możliwości wsparcia realizacji środkami z zewnątrz – tłumaczy Kosiedowski, dodając, że obecnie uwaga skupiona jest na remontach, które mogą uzyskać pomoc ze środków europejskich. – Najważniejszy jest fakt, że miasto zabezpieczyło nam środki na tzw. wkład własny, dzięki czemu możemy ubiegać się o dofinansowanie – kończy rzecznik.
http://metropoliabydgoska.pl/autobusy-w ... sa-ze-nie/