Zarząd Dróg Miejskich: Guziki przy drzwiach mogą być brudne
Drogowcom nie przeszkadzają brudne przyciski do otwierania drzwi do miejskich autobusów. Miłośnicy komunikacji domagali się ich regularnego czyszczenia, ale Zarząd Dróg pomysł zignorował.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... LokBydLink
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Moderator: spooney
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
- Dawid Szramke
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2007-01-06, 16:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Wilczak
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
1. BP Tour Bełżyce/Autobusowe Konsorcjum Lubelskie - 6,79 zł plus 14 autobusów niskoemisyjnych
2. Arriva Toruń - 7,55 zł plus 0 an
3. KDD Trans/Meteor - 5,80 zł plus 0an
4. MZK Bydgoszcz 6,78 zł plus 0an
5. PKS Bydgoszcz 7,92 zł plus 0an
Po otwarciu kopert. Info od osoby która była przy otwarciu od redaktora p.Aładowicza.
2. Arriva Toruń - 7,55 zł plus 0 an
3. KDD Trans/Meteor - 5,80 zł plus 0an
4. MZK Bydgoszcz 6,78 zł plus 0an
5. PKS Bydgoszcz 7,92 zł plus 0an
Po otwarciu kopert. Info od osoby która była przy otwarciu od redaktora p.Aładowicza.
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Śmiech na sali...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 607
- Rejestracja: 2013-07-25, 15:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Bielice
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Czyli przez kolejne kilka lat będą nas wozić złomy. Świetny pomysł, polecam!
Jelcz M11 #2641 & Volvo B10MA #2459
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
KDD nie jest jeszcze takie straszne... ale po połączeniu z Meteorem to będzie jakaś masakra....
http://phototrans.pl/14,208746,0,Solari ... 5_856.html
http://phototrans.pl/14,208746,0,Solari ... 5_856.html
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Autobusy mają być nowe więc fotka średnio pasuje
Oficjalne info >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 0ofert.pdf
Oficjalne info >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 0ofert.pdf
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Wyprowadzam się z Opławca...
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Taaa, a jak długo będą nowe?Autobusy mają być nowe więc fotka średnio pasuje
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Szkoda że nie podają jaki tabor przewoźnicy dali w ofertach.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
1. A muszą podawać?
2. Myślisz że KDD da coś innego niż Solbusy?
2. Myślisz że KDD da coś innego niż Solbusy?
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Ostatnio Meteor do Lublina zamówił SU18. A większościowy udziałowiec KDD Trans to pan Kozieł z Irex/Meteor. Zobaczymy zresztą i tak może być jak piszesz czyli Solbusy.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
KDD daje specjalnie tak niską cenę, bo chcę wygrać tylko po to, żeby Solbus miał ciągle zlecenia na produkcję autobusów, więc nie widzę innej opcji niż Solbusy.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Ciekawe jak chcą utrzymać linie za tak niską cenę i na czym będą oszczędzać
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
I na pewno będą w takim samym stanie jak z Mobilisu po kilku latach, ale lepszym niż Solbusy.Marcin_558 pisze:Ostatnio Meteor do Lublina zamówił SU18.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 2013-02-24, 23:40
Re: [Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022
- najtańsze autobusyKevin Kotoliński pisze:Ciekawe jak chcą utrzymać linie za tak niską cenę i na czym będą oszczędzać
- brak serwisu
- kierowcy na śmieciówkach
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Szczerze powiem, starania które moim zdaniem poczyniły MZK - cenę skalkulowali bardzo racjonalnie, więc w przypadku takiej różnicy jednak wybrałbym ich, konsekwentnie unowocześniają tabor(autobusy...), oferują gwarancję zatrudnienia i święty spokój.
Oddzielając jeszcze tramwaje i tworząc osobną spółkę, w ogóle dałoby MZK niezłą perspektywę. Skoro najbardziej kosztowną w rozwoju część transportu przejmie miasto bezpośrednio na siebie. A inwestycje w tabor tramwajowy będą bardzo kosztowne. Już widzę niedosyt po otwarciu tramwaju do Fordonu.
Należy też powiedzieć, że ZDMiKP oszczęca rocznie około 800.000 zł - to jednak dość sporo?
Oddzielając jeszcze tramwaje i tworząc osobną spółkę, w ogóle dałoby MZK niezłą perspektywę. Skoro najbardziej kosztowną w rozwoju część transportu przejmie miasto bezpośrednio na siebie. A inwestycje w tabor tramwajowy będą bardzo kosztowne. Już widzę niedosyt po otwarciu tramwaju do Fordonu.
Należy też powiedzieć, że ZDMiKP oszczęca rocznie około 800.000 zł - to jednak dość sporo?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Ostatnio w mediach było wielkie oburzenie na Inpost, które chwaliło śmieciówki. Dzięki śmieciówkom wygrywa z Pocztą Polską. Tutaj sytuacja jest identyczna, ale nikt się nie oburza.
Może dożyjemy sytuacji, gdy w przetargu znaczenie będzie miała również forma zatrudnienia pracowników...
Może dożyjemy sytuacji, gdy w przetargu znaczenie będzie miała również forma zatrudnienia pracowników...
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Taaa jeśli prwcownicy Zarzadu przejdą np. na prace na tzw "kontrakcie"(własna działalność ) to moze im sie oczy otworzą( ale to nie dział s-f)
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Tyle się mówi o umowach śmieciowych, o zatrudnianiu młodych. Wszystko to tylko puste słowa. Komorowski już za to zapłacił. Ja za PIS-em nie jestem, ale myślę, że całe PO tez za to zapłaci.
Ostatnio czytałem wypowiedź prezesa wielkiej firmy budowlanej, która specjalizuje się w budowie dróg: Wprowadzono uchwałę, która miała zapobiec zbyt niskim cenom przy wygrywaniu przetargów, czego następstwem była fala bankructw. Jakiś czas był spokój, gdzieś nawet, jakiś mądry odrzucił najtańszą ofertę, stawiając na doświadczenie i solidność. Jednak wszystko wraca: Tenże prezes opisał sytuację, gdzie zarząd dróg cenę minimalną dał 1500 (przykład), jego firma zaproponowała 1800, a wygrała firma za 1000... To chyba chodziło o obwodnicę Warszawy...
Nawet jakaś szycha z UE stwierdziła, że "taniość" do niczego nie prowadzi i czas to zmienić.
A w Bydgoszczy: Bez względu na przekształcenie własnościowe KDD będzie tam 2 ciągnących za sznurki, dwóch właścicieli do wypłaty, a to wszystko za 5,80. Znów młodzi, którzy zainwestowali w prawo jazdy, obejdą się smakiem, albo wypier...ą z tego miasta, kraju.
Zostaną pijaki, emeryci, renciści.
Ostatnio czytałem wypowiedź prezesa wielkiej firmy budowlanej, która specjalizuje się w budowie dróg: Wprowadzono uchwałę, która miała zapobiec zbyt niskim cenom przy wygrywaniu przetargów, czego następstwem była fala bankructw. Jakiś czas był spokój, gdzieś nawet, jakiś mądry odrzucił najtańszą ofertę, stawiając na doświadczenie i solidność. Jednak wszystko wraca: Tenże prezes opisał sytuację, gdzie zarząd dróg cenę minimalną dał 1500 (przykład), jego firma zaproponowała 1800, a wygrała firma za 1000... To chyba chodziło o obwodnicę Warszawy...
Nawet jakaś szycha z UE stwierdziła, że "taniość" do niczego nie prowadzi i czas to zmienić.
A w Bydgoszczy: Bez względu na przekształcenie własnościowe KDD będzie tam 2 ciągnących za sznurki, dwóch właścicieli do wypłaty, a to wszystko za 5,80. Znów młodzi, którzy zainwestowali w prawo jazdy, obejdą się smakiem, albo wypier...ą z tego miasta, kraju.
Zostaną pijaki, emeryci, renciści.
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Inna sprawa że my wszyscy kiedys za to zapłacimy bo za iles lat okaze się ze kierowca ma iles tam lat nieskladkowych i panstwo (czyli my) musimy doplacic do emerytury\ renty zasiłku itp.
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Teraz pytanie, dlaczego Bydgoszcz jest miliony lat za Warszawą? U nas nawet jednolitego stroju nie można wywalczyć (np. taki jak MPK Poznań), już nie wspomnę o LCD. ZTM ogłosił przetarg, gdzie wszyscy podchodząc do przetargu w miarę równi. Nie tak jak w KDD, 30% kierowców na umowe zlecenie, 30% samozatrudnienie i 40% na umowę o prace. Ważne, że u nas będą ładowarki do telefonówZamawiane przez ZTM usługi będą na najwyższym możliwym poziomie. Operator lub operatorzy będą świadczyć usługi autobusami oferującymi bardzo wysoki standard podróży. Standard, który stał się już warszawską normą, do której mieszkańcy stolicy z pewnością już się przyzwyczaili. Wszystkie autobusy będą fabrycznie nowe. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz – to nowość – najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, które będą miały duże znaczenie w sprawnym zarządzaniu flotą.
Nowością jest to, że ZTM wprowadził wymóg posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której w której będą sprzątać i myć pojazdy oraz dokonywać w nich niezbędnych przeglądów i napraw. ZTM zaś będzie prowadził ciągły nadzór nad stanem taboru, czyli nad jego zdolnością do wykonywania umowy. Zarówno przed rozpoczęciem świadczenia usług, jak i w trakcie.
Nowością jest również postawienie wysokich wymagań kierowcom. Będą musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Będą także musieli znać dobrze układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic a także przepisy porządkowe i taryfowe. W trakcie świadczenia usług będą obowiązkowo ubrani w jednolite stroje w kolorze błękitnym i granatowym.
Po raz pierwszy przy ogłaszaniu tego typu przetargu ZTM będzie przywiązywał ogromną wagę do kwestii… społecznych. Na przewoźnika, lub przewoźników zostanie nałożony obowiązek zatrudniania – w czasie obowiązywania umowy z ZTM – pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę na pełen etat. ZTM będzie kontrolował jak operator lub operatorzy wywiązują się z tego obowiązku. Dopuszczalne będzie zatrudnienie, w celu uzupełnienia kadry, pracowników na niepełne etaty, jednak z zachowaniem wymaganej liczby przynajmniej 120 pracowników pracujących w pełnym wymiarze godzin.
Po raz pierwszy też przewidziane zostały, dla operatora lub operatorów, którzy będą się należycie wywiązywać ze swoich obowiązków i będą świadczyć usługi na najwyższym możliwym poziomie, także… nagrody. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień. Operatorzy świadczący swojej usługi bez zarzutu będą nagradzani w stawce za wozokilometr. Takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje np. w Sztokholmie.
http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1025&c=98&l=1
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 2014-02-16, 09:29
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Czytelne ekrany, mycie w zajezdni, biletomaty, estetyka czy inne potrzeby (plus kontrola wykonywania usług) - tu naprawdę filozofii nie ma, po prostu trzeba jeździć zamawianymi pojazdami i widzieć co trzeba pasażerom. To jest ta różnica.
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Podejrzewam że gdyby u nas były takie wymagania to MZK nie musiałoby nawet podnosić kosztu wozokilometra zbytnio. Odpadliby za to przewoźnicy typu KDD.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu pn: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych nr 51, 58 i 76 w Bydgoszczy.
Wygrał: KDD Trans/Meteor
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... bydgoszczy
Wygrał: KDD Trans/Meteor
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... bydgoszczy
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 119
- Rejestracja: 2014-10-13, 08:28
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Teraz to zaczynam mocno kibicować projektowi Kamila, żeby mnie nie musiało 58 wozić
58 PLAC KOŚCIELECKICH <--> SMUKAŁA
MZK Bydgoszcz #662 #666
MZK Bydgoszcz #662 #666
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Jestem tylko ciekawy kiedy ta piramidka finalnie pierdyknie.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
A ja jestem ciekawy dlaczego oferta AKL nie podlegała ocenie.
- Marcin_558
- Posty: 1207
- Rejestracja: 2007-01-06, 17:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
BP Tour/AKL lub BP Tour miał ostatnio problemy w przetargu w Lublinie. Chodziło o doświadczenie. I jak widać u nas też nic nie dało. Przetarg wygrany przez BP Tour oprotestował Meteor/Irex który wygrał po KIO, w Lublinie od 1 lipca wyjeżdża zamiast nich nowymi 16 Solarisami Urbino 18. BP Tour startował też w Warszawie.
> MZK Bydgoszcz <> PKS Bydgoszcz <> FR Bus/STbus - Sobieszczański <> IREX Trans/Meteor Jaworzno <
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
A220, A127, A128, 858, 885, 437, 558 // 56 GLINKI BFM/56P PARK PRZEMYSŁOWY BIUROWIEC <-> BELMA //
62 BELMA/62L LISIA <-> GARBARY // 92 MUROWANIEC/ŁOCHOWO <-> BŁONIE // Komunikacja Powiatowa 2019
- Hubert_865
- Posty: 377
- Rejestracja: 2014-08-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Ja p#*@#&e....
KDD Trans to jeszcze...ale Meteor?
KDD Trans to jeszcze...ale Meteor?
[Przetarg] Obsługa linii 51, 58, 76 (1.1.2016-31.12.2022)
Z powodów błędów w dokumentacji.Kris pisze:A ja jestem ciekawy dlaczego oferta AKL nie podlegała ocenie.