Strona 4 z 5

: 2008-10-02, 20:27
autor: heimat
:gazeta: Spółka PKP Przewozy Regionalne wygrała przetarg na obsługę trasy kolejowej Bydgoszcz-Chełmża. Pociągi mają na niej ruszyć 16 listopada.
Źródło: Gazeta wyborcza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,5761951,/html

: 2008-10-03, 10:34
autor: Robert Reimus
pawel_nk pisze:A może po prostu Arriva była tak pewna swego (przecież na stronie internetowej już się chwalili, że wygrali),a teraz nie może przełknąć goryczy porażki. PKP doskonale wiedziało, że jeśli chce wygrać, to musi obniżyć ceny. Widać Arriva uznała, że PKP jest daleko za mamutami. I się przeliczyli, a teraz są obrażeni na cały świat. Taka wersja też jest możliwa.
Być może, ale to oznacza, że początkowo PKP chciało nieźle wydoić kasę z Województwa. Jak się okazuje za 25% mniej też można pojechać, i dalej się to opłaca. Chyba, że stosują teraz dumping.
stantrzc pisze:PKP nie po to wyremontowało tory, żeby po nich nie jeździć - to jasne: transakcja wiązana - "wy nam kontrakt, my wam remont linii".
Nieuczciwość do kwadratu. Zadaniem PKP PLK jest dbanie o infrastrukturę, bez żadnych "ale". Nie będzie porządku w kolei póki ktoś nie zrobi porządku z tym pożal się Boże PKP.

Coś czuję, że to jeszcze nie koniec. Zgadzam się z poprzednikami, szukając odpowiedzi na kilka pytań, faktycznie dochodzimy do wniosku, że zaczyna śmierdzieć.
-Dlaczego tak fenomenalnie niskie ceny nie były możliwe do osiągnięcia w początkowym przetargu?
-Czy pozostałych 15 marszałków województw może oczekiwać podobnych 25 proc. obniżek we wszystkich ofertach złożonych im przez PKP P.R.?
-Dlaczego oferuje się PKP P.R. drugą szansę po ujawnieniu ceny oferowanej przez konkurenta?

: 2008-10-05, 22:50
autor: spooney
Wsiąść do pociągu byle jakiego... :swir:
Tyle że na pociąg (szynobus) jeszcze trochę poczekamy :(

: 2008-10-09, 17:44
autor: pawel_nk
:gazeta: Protest Arrivy
Źródło: Gazeta Wyborcza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,872 ... rrivy.html

Czyli szopki przetargowej ciąg dalszy... Chyba 16 listopad odpada, jako data reaktywacji ruchu...

: 2008-10-09, 20:06
autor: Tom
pawel_nk pisze:
Czyli szopki przetargowej ciąg dalszy... Chyba 16 listopad odpada, jako data reaktywacji ruchu...
Przynajmniej mniej dołożymy do tego interesu :) Ja tez poproszę dopłatę chociaż 10 zł do jednego kilometra. Wtedy chętnie będę jeżdził przegubem po każdej wiosce.

: 2008-10-09, 21:06
autor: heimat
Tom pisze:Ja tez poproszę dopłatę chociaż 10 zł do jednego kilometra. Wtedy chętnie będę jeżdził przegubem po każdej wiosce.
mogę Ci dołożyć ale pod warunkiem, że będziecie kursowali po torach ;)

cała ta sytuacja przypomina mi wojnę o 69 tyle, że tym razem jakoś tak trzymam stronę protestującego

: 2008-10-09, 21:18
autor: Tom
heimat pisze:mogę Ci dołożyć ale pod warunkiem, że będziecie kursowali po torach ;)
Jestem w stanie zrozumieć, że tory są ważne ze względów strategicznych (obronność Państwa i takie tam), ale po jaką choinkę dokładać 90% kosztów funkcjonowania linii (swego czasu kolej zamykała linie z rentownością poniżej 10% zwrotu kosztów), jeśli można tam zorganizować inną komukację, która będzie zdecydowanie tańsza.
Czy ktoś przeliczył ila gminy wydałyby na dofinansowanie przewoźników autobusowych?
Z pewnością nie byłyby to kwoty tak duże jak dla kolei.
Zaznaczam, że przemawia tu przeze mnie pragmatyzm i niechęć do niepotrzebnego wywalania duuuuuuużych pieniędzy. A ile dróg można za te pieniążki wyremontować...

: 2008-10-09, 21:44
autor: elfalcone
Kolej jest bezpieczna (mniej osób ginie w wypadkach niż na drogach), tańsza (niż PKS na wielu odcinkach), pewna (czy zima, czy deszcz, czy mgła - dojedzie zawsze o czasie), na PKP nadal jest wiele zniżek, których próżno szukać u innych przewoźników.
Do pewnych miejsc, gdzie kolej dociera dojazd autobusów jest niemożliwy, bądź utrudniony, a wjazd busa tam byłby nieopłacalny, autobusu częstokroć niemożliwy.
Autobusy winny mieć podobne zadanie jak w KM - dowozić do kolei, a nie z nią konkurować. Przyczyny podobne - niezależność od innych uczestników ruchu przez co zyskują na czasie przejazdu.

: 2008-10-09, 22:56
autor: Tom
elfalcone pisze:Kolej jest bezpieczna (mniej osób ginie w wypadkach niż na drogach)
Okey, ginie mniej osób, za to ile jest okradzionych i przez to bojacych się korzystać z kolei? A jeśli zaczęlibyśmy przeznaczać pieniążki topione w nierentowne połączenia na remont dróg, to o ile spadnie ilość wypadków na drogach?
elfalcone pisze:tańsza (niż PKS na wielu odcinkach)
Bo jest dotowana! Każdy prywatny przewoźnik (w tym każdy PKS) sam musi zadbać o zdobycie odpowiedniej liczby klientów, by połączenie było rentowne. Gdyby też dotować przewoźników samochodowych, cena biletu byłaby zdecydowanie niższa, a co za tym idzie, kto wie czy nie niższa niż biletu kolejowego.
elfalcone pisze:pewna (czy zima, czy deszcz, czy mgła - dojedzie zawsze o czasie),
Ciekawe, czy podobnego zdania są ludki, które z Zakopca przy odrobinie śniegu do Waszawy dojeżdżały z 24 h opóźnieniem. Zgodzę się jedynie ze stwierdzeniem, że pociąg nigdy się nie spóźnia powyżej godziny... najwyżej 675 minut.
elfalcone pisze:na PKP nadal jest wiele zniżek
Kolejny sposób dotowania kolei. Gdyby przewozy autobusowe były objęte podobnymi zniżkami, to kolej mogłaby praktycznie całkowicie zwinąć żagle.
elfalcone pisze:Do pewnych miejsc, gdzie kolej dociera dojazd autobusów jest niemożliwy, bądź utrudniony, a wjazd busa tam byłby nieopłacalny, autobusu częstokroć niemożliwy.
Jak napisałem powyżej, że przeznaczając środki marnotrawione na utrzymanie nierentownych połączeń na budowę infrastruktury drogowej, dojazd byłby możliwy zarówno dla busów jak i zmotoryzowanych mieszkańców tychże miejscowości.
elfalcone pisze:Autobusy winny mieć podobne zadanie jak w KM - dowozić do kolei, a nie z nią konkurować. Przyczyny podobne - niezależność od innych uczestników ruchu przez co zyskują na czasie przejazdu.
Ok, tu się zgodzę, tylko jak zmienisz mentalność ludzką, albo zwykłe lenistwo pasażera, polegajace na niechęci do przesiadania i kłopoty z tym związane np. konieczność synchronizacji połączeń?

: 2008-10-20, 18:54
autor: Jakub Sobel
Dziś w radio Eska mówili o tym, że do końca roku będzie jeździło PKP, tak zadecydował Urząd Marszałkowski (czy coś :p), a Arriva się może odwoływać tylko do decyzji na rok 2009.

: 2008-10-20, 21:16
autor: Srubka
Qbasob pisze:Dziś w radio Eska mówili o tym, że do końca roku będzie jeździło PKP, tak zadecydował Urząd Marszałkowski (czy coś :p), a Arriva się może odwoływać tylko do decyzji na rok 2009.
No to Eska jest kilka dni spóźniona z informacjami...
Tu trochę więcej szczegółów:
:gazeta: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego odrzucił protest konsorcjum Arriva PCC w sprawie przetargu na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/9711/Prote ... zucony.htm

: 2008-10-20, 22:09
autor: korpi
Nie pojedziemy pociągiem do Chełmży

: 2008-10-21, 08:55
autor: elfalcone
korpi pisze:Nie pojedziemy pociągiem do Chełmży
Startuje, tak jak ma startować - 16 listopada 2008.

: 2008-10-22, 21:25
autor: spooney
:gazeta: Kolej. Bydgoszcz - Chełmża za trzy tygodnie

Źródło: Express bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 4&IdTag=85

[ Dodano: 2 Lis 2008, o 23:34 ]
Uprzejmie informujemy Naszych klientów, że na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego od dnia 13 listopada 2008 roku Spółka PKP Przewozy Regionalne uruchamia ponownie przewozy pasażerskie na odcinku Bydgoszcz Główna ? Chełmża ? Bydgoszcz Główna. Pociągi będą się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Będzie również obowiązywać oferta specjalna. Zapraszamy do korzystania z naszych usług. Szczegóły w kasach biletowych.
Źródło: http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,kujaws ... ,3828.html

: 2008-11-04, 00:17
autor: Jakub Sobel

Dojedziemy pociągiem do Chełmży. W godzinę

: 2008-11-05, 16:18
autor: pawel_nk
:gazeta: 13 listopada Polskie Koleje Państwowe uruchamiają pociągi z Bydgoszczy do Chełmży. Połączenia na tej trasie reaktywowane zostaną po ośmiu latach przerwy.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... dzine.html

Bezpośrednie kursy do Torunia przez Chełmżę to niezła ciekawostka.

: 2008-11-06, 19:38
autor: spooney
:gazeta: Uważaj na przejazdach na pociągi do Chełmży
Źródło: Gazeta wyborcza
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... elmzy.html

Z Fordonu do centrum dotrzesz za 1 zł w 20 min.

: 2008-11-11, 11:42
autor: Kubix
:gazeta: Za przejazd z Fordonu do dworca PKP Bydgoszcz Główna zapłacisz złotówkę - tak niską cenę ustalił Urząd Marszałkowski, żeby przyciągnąć pasażerów. Podróż potrwa 20 minut. W czwartek reaktywacja linii Bydgoszcz-Chełmża
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,872 ... _min_.html

Pociąg do Chełmży wrócił na tory

: 2008-11-13, 21:16
autor: pawel_nk
:gazeta: Blisko 40 pasażerów przyjechało pierwszym - po ośmiu latach przerwy - pociągiem z Chełmży, przez Fordon, do Bydgoszczy Głównej. Pasażerowie cieszą się z reaktywacji połączeń, ale przekonują, że należy poprawić rozkład jazdy
Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,355 ... _tory.html

I pociąg wrócił. Z nieco ponad dwumiesięcznym opóźnieniem. Wreszcie doczekaliśmy tej chwili. Oby tylko od grudnia poprawili nieco rozkład jazdy.

: 2008-11-13, 21:52
autor: Jakub Sobel
pawel_nk pisze:z powodu awarii autobusu szynowego pociągi jeździły z ponad 30-minutowymi opóźnieniami.
No i się wyjaśniło.
A co do ograniczenia. Mateusz napisał na shoutboxie, że na moście jest ograniczenie do 5 km/h. Nawet jeśli tak jest, to nie jest to przestrzegane. Po moście z normalną prędkością śmigali.

: 2008-11-13, 22:17
autor: Kubix
A nie czasami do 50 km/h? :P

: 2008-11-13, 23:05
autor: korpi
A nie czasami do 50 km/h? :P
Właśnie niemożliwe żeby 5km/h. Tyle idzie człowiek. A moja droga przez most zajęła dokładnie 11 min. Wątpię żeby szynobus aż tak wlekł się przez most

: 2008-11-14, 00:35
autor: Jakub Sobel

: 2008-11-14, 11:36
autor: Robert Reimus
Wczoraj faktycznie jakiś szynobus miał awarię. Jeden z rannych kursów nie dotarł do Bydgoszczy lub dotarł z duużym opóźnieniem.

Jechałem kursem o 14.19 i co zaobserwowałem:
-poza maszynistą obsługa pociągu składała się jeszcze z TRZECH osób: konduktor, kierownik pociągu i jakaś kobieta (też "w barwach" PKP) która głównie uczyła konduktora obsługi urządzenia do wypisywania biletów (koniec z biletami wypisywanymi ręcznie). Aha, kobietę przysłali z Małopolski :zniesmaczony:

-do stacji Bydgoszcz-Fordon jechało poonad 30 osób. Co ciekawe kilka osób korzystało z przejazdu na odcinku Bielawy-Brdyujście i Bielawy-Akademia.

-na przystankach na Fordonie intensywnie malują budyneczki.

: 2008-11-15, 18:20
autor: Mateusz Machel

: 2008-11-16, 21:18
autor: Darek
A nie czasami do 50 km/h?
Pewnie był znak 5, który oznacza 50km/h
6 to 60
7- 70 itd.

: 2008-11-16, 21:50
autor: Andrzej Kuczyński
Zapraszam do skorzystania z przepisów sygnalizacji kolejowej. A proszę o jeszcze jedno. Jaak coś mówimy starajmy się mówić fachowo. Nie znak, a wskaźnik. :)

: 2008-11-16, 21:52
autor: Mikolaj Mlicki
Wuja_3566 pisze:Jaak coś mówimy starajmy się mówić fachowo. Nie znak, a wskaźnik
Kiedy to forum komunikacyjne nie tylko kolejowe... nie wszyscy muszą znać na pamięć tego nazewnictwa ;) :D :)

: 2008-11-16, 21:55
autor: Mateusz Machel
TW_Kopernik pisze:forum komunikacyjne nie tylko kolejowe
A kolej to co? Nie komunikacja?

: 2008-11-16, 21:55
autor: heimat
hmm, na PKP normalną prędkość szlakową określa się raczej sygnałami, tudzież maszynista dostaje to w rozkazach. Te tabliczki z cyferkami określają odcinki z ograniczeniem prędkości związanym z warunkami torowymi, rzeczywiście jest wtedy tabliczka z cyfrą, którą należy pomnożyć przez 10 aby otrzymać dopuszczalną prędkość. Dodatkowo sam odcinek ograniczenia jest oznaczony symbolami w kształcie litery V (i odwrócone) - odpowiednio początek i konieć odcinka z ograniczeniem. Białe to ograniczenia stałe, a pomarańczowe to czasowe (np. związane z prowadzonym remontem). Jeśli nie ma wcześniej tabliczki z prędkością to zdaje się jest 15km/h.