Gazeta Wyborcza BydgoszczPojedziemy pociągiem do Chełmży
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4827240.html
Moderator: spooney
Gazeta Wyborcza BydgoszczPojedziemy pociągiem do Chełmży
Nie mogli zlikwidować tej linii, bo jest to linia o znaczeniu państwowym.korpi pisze:To wiadomo czemu nie chcieli zlikwidować torów na moście Fordońskim dla trzeciego pasu dla samochodow
Dokładnie, w końcu w Polsce nie ma zbyt wielu mostów kolejowych na Wiśle.Tarhim pisze:Nie ze względu na jakieś plany, tylko z mostu kolejowego przez Wisłę się pochopnie nie rezygnuje a trzeci pas tak naprawdę nic nie zmienia.korpi pisze:To wiadomo czemu nie chcieli zlikwidować torów na moście Fordońskim dla trzeciego pasu dla samochodow
Trawą trochę ta linia zarosła, to fakt. Ale na tej linii nie może być mowy o ubytkach w torowisku. Tak jak wyżej napisałem. Jest to linia o znaczeniu państwowym i musi być utrzymana tak, aby w każdej chwili można było zacząć ją użytkować. Dowodem tego jest przejazd szynobusów w zeszyłym roku.korpi pisze: A co czytam linia zarosła trawą, a tak w połowie to złomiarze pokradli tory!
Zobaczymy 1 czerwca :D
Źródło: Express bydgoskiPodróż do Torunia przez Unisław
Ciekawy pomysł, ale moim zdaniem nierealny. Trzebaby przebudować przystanek na osowej górze, zbudować infrastrukurę (dodatkowy tor, byc moze jakas nastawnia), a pieniędzy raczej na ten cel nie będzie...volvo7000A pisze:Aż miło się czyta
Skoro już wiemy że od września będzie kursował pociąg z Bydgoszczy do Chełmży to może warto byłoby zacząć już myśleć o jakiejś kampanii żeby pociągi te nie kończyły trasy na dworcu głównym ale jechały aż do Osowej Góry? W końcu będą to szynobusy więc koszt eksploatacji jest niższy. Co o tym myślicie?
hmm, gdyby tam jeździło co któreś wahadełko to można by to opanować. pozostałby jedynie przystanekpawel_nk pisze:Ciekawy pomysł, ale moim zdaniem nierealny. Trzebaby przebudować przystanek na osowej górze, zbudować infrastrukurę (dodatkowy tor, byc moze jakas nastawnia), a pieniędzy raczej na ten cel nie będzie...volvo7000A pisze:Aż miło się czyta
Skoro już wiemy że od września będzie kursował pociąg z Bydgoszczy do Chełmży to może warto byłoby zacząć już myśleć o jakiejś kampanii żeby pociągi te nie kończyły trasy na dworcu głównym ale jechały aż do Osowej Góry? W końcu będą to szynobusy więc koszt eksploatacji jest niższy. Co o tym myślicie?
To konieczne? Przecież tam będzie kursował szynobus, na dodatek 4-6 kursów dziennie.pawel_nk pisze:Ciekawy pomysł, ale moim zdaniem nierealny. Trzebaby przebudować przystanek na osowej górze, zbudować infrastrukurę (dodatkowy tor, byc moze jakas nastawnia), a pieniędzy raczej na ten cel nie będzie...
Źródło: Gazeta wyborczaZarząd województwa pod koniec tygodnia ogłosi przetarg, który wyłoni firmę obsługującą połączenia kolejowe z Bydgoszczy do Chełmży. Od 1 września na tej trasie będzie kursowało 16 pociągów dziennie.
To również cieszy, składy Arrivy często jeżdżą za krótkie.heimat pisze:Tymczasem już od 1 lipca zmiany czekają pasażerów jeżdżących pociągami Arriva PCC na trasie Bydgoszcz-Tuchola. Urząd Marszałkowski wzmacnia tę linię, bo teraz składy jeżdżą zapełnione. Będą jeździły częściej, a niektóre z nich będą miały dołączane dodatkowe wagony.
U nas PKP szynobusami nie jeździ.volvo7000A pisze:Szynobusy Arrivy (zresztą PKP PR także) są za krótkie.
Poza kilkoma sztukami (4?) składów MR z Danii Arriva PCC jeździ przecież PESAmi. 2x SA134 i wszystkie SA106 które są na chodzie i które kupiło Województwo.korpi pisze:No to prosimy o pojazdy z PESY xD
Powinni z 2-3 kupić takie dwuczłonowe SA132.partisan pisze: Poza kilkoma sztukami (4?) składów MR z Danii Arriva PCC jeździ przecież PESAmi. 2x SA134 i wszystkie SA106 które są na chodzie i które kupiło Województwo.
Po prostu taboru (chociażby samych wagonów) mają za mało.
Ale bzdurę napisali w gazecie. Nie dołożą żadnych nowych połączeń. Wystarczy porównać rozkłady, żeby się przekonać. Rewolucja od 1 lipca skończy się tylko na dołączeniu wagonów.
Tymczasem już od 1 lipca zmiany czekają pasażerów jeżdżących pociągami Arriva PCC na trasie Bydgoszcz-Tuchola. Urząd Marszałkowski wzmacnia tę linię, bo teraz składy jeżdżą zapełnione. Będą jeździły częściej, a niektóre z nich będą miały dołączane dodatkowe wagony.
kible są tańsze w eksploatacji niż szynobusy?volvo pisze:PLK starałaby się pewnie zelektryfikować trasę i nie potrzebe by były szynobusy i tańsze koszty sa zaraz. Kible by jeździły na trasie i może udało by się jakiś pośpiech tamtędy puścić.
chyba, żeby przejąć przewozy na trasie Trzciniec-Fordon...volvo pisze:Z tego co wiem chyba w lipcu ma powstać spółka przewozy międzygminne czy cś takiego