Gazeta PomorskaKtórędy poprowadzić nową linię kolejową do bydgoskiego lotniska?
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /743553364
Moderator: spooney
Gazeta PomorskaKtórędy poprowadzić nową linię kolejową do bydgoskiego lotniska?
Potrzebna nam linia kolejowa na lotnisko?
Dokumentacja inwestorska w .pdf >> http://bitcity.kujawsko-pomorskie.pl/ko ... e-spoeczneWitamy w serwisie poświęconym konsultacjom społecznym prowadzonym w ramach opracowania studium techniczno ? ekonomiczno ? środowiskowego dla ?Budowy połączenia kolejowego Bydgoszcz Główna ? Port Lotniczy w Bydgoszczy?.
W serwisie znajdą Państwo podstawowe informacje o planowanej inwestycji oraz wpływie na środowisko i proponowanych środkach łagodzących.
Dodatkowo będą mogli Państwo przedstawić swoją opinię na temat planowanej inwestycji korzystając z przygotowanego formularza ankietowego.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z udostępnioną dokumentacją inwestorską.
OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE
Podstawą opracowania Studium techniczno ? ekonomiczno ? środowiskowe dla zadania ?Budowy połączenia kolejowego Bydgoszcz Główna ? Port Lotniczy w Bydgoszczy? jest umowa zawarta w dniu 11 sierpnia 2010 r. pomiędzy Województwem Kujawsko ? Pomorskim w Toruniu a Halcrow Group Limited z siedzibą w Londynie w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia publicznego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Projekt ?Budowy połączenia kolejowego Bydgoszcz Główna ? Port Lotniczy w Bydgoszczy? jest elementem podprojektu III Szybkiej Kolei Metropolitarnej w bydgosko ? toruńskim obszarze metropolitarnym BiT ? City. Opracowanie obejmuje połączenie istniejącej infrastruktury kolejowej z dworca kolejowego Bydgoszcz Główna do Portu Lotniczego w Bydgoszczy. Analizy obejmują możliwość budowy nowego odcinka zelektryfikowanej jedno- lub dwutorowej linii kolejowej od połączenia z liniami kolejowymi nr 131 Chorzów Batory ? Tczew oraz nr 356 Poznań Wschód ? Bydgoszcz Główna do Portu Lotniczego w Bydgoszczy dla parametru prędkości minimalnej V = 80 km/h. (...)
http://bitcity.kujawsko-pomorskie.pl/ko ... e-spoeczne
To już zasługa toruńskiego marszałka i jego pieska prezesa-kolejarza PLBRobert Reimus pisze:Gołym okiem widać, że nasze lotnisko jest jeszcze za "małe" (za mało połączeń, za mało pasażerów)
Tutaj jestem za, a nawet bardzoRobert Reimus pisze:Optymalniej będzie tą kasę wykorzystać na remont przystanków osobowych na terenie miasta lub na utworzenie nowych (np Błonie). Przy okazji warto pomyśleć o integracji kolei z komunikacją miejską, bo w tej chwili poza stacjami Bydgoszcz Główna i Leśna przesiadki na k.miejską są koszmarne.
Na Leśnej też nie jest fajnie - wysiadamy i mijamy autobusy radośnie dygając z bagażami na przystanki przy Sułkowskiego.Robert Reimus pisze:Przy okazji warto pomyśleć o integracji kolei z komunikacją miejską, bo w tej chwili poza stacjami Bydgoszcz Główna i Leśna przesiadki na k.miejską są koszmarne.
Może warto by pomyśleć o przywróceniu pętli Bajka? To tak a propos stacji Bydgoszcz Fordon.Robert Reimus pisze:Przy okazji warto pomyśleć o integracji kolei z komunikacją miejską
Tutaj to chyba tylko korekta rozkładów.Tarhim pisze:Na Leśnej też nie jest fajnie - wysiadamy i mijamy autobusy radośnie dygając z bagażami na przystanki przy Sułkowskiego.
No bez jaj, waga to nie jest mogilnik na odpady radioaktywne. Jak będą budować linię tramwajową, to zdemontują ją szybciej niż montowali, a potrzebna pewnie nie będzie bo szybciej będzie obwodnica ekspresowa miasta niż budowa tramwajuDarek pisze:Niewiele brakowało i byśmy dzisiaj mogli jeździć tramwajem do stacji Bydgoszcz Błonie... Pętla tramwajowa w sosnowym lasku... Teraz to już nie możliwe bo na pasie zieleni na Szubińskiej powstała waga
Tam to trzeba nowy wiadukt postawić, z rezerwą na tramwaj, drugą jezdnię i co najważniejsze - z przepustem dla pieszych po tej samej stronie co pętla. Inaczej to nie ma sensu. Ja nawet nie wiem, czy nie należałoby od razu na przedłużenie do Plażowej z węzłem i P+R ciągnąć kasy z tych 68 mln.Ciekawy pomysł to stacja na Wilczaku, ale wówczas trzeba wykorzystać i ucywilizować awaryjną pętlę za wiaduktem.
Dokładnie.Co do Leśnego to Tahrnimowi chodziło o brak peronów bezpośrednio obok dworca.
Mógłby, tylko czy jest po co? Przy Osowej też można by zrobić węzeł, ale to wszystko musi być częścią planu, a nie na hurra.Autobus mógłby też kursować do stacji Łęgnowo, jest nawet idealne miejsce postojowe jak przekonaliśmy się o tym w sobotę ;)
Budowa nowego wiaduktu, zgoda, tylko sama pewnie pochłonęłaby z 50mln. Póki co obniżyć jezdnię i poszerzyć przejazd. I zostawić rezerwę pod tramwaj. Zamiast samego tramwaju zbudować pętlę autobusową za wiaduktem, połączyć z peronami kolejowymi i tramwajowymi. Z pętli można puścić linię na górny taras Miedzynia (kupić najmniejsze autobusiki) i na przykład do Łochowic (jeśli wójt będzie chętny do współpracy). I mamy węzeł przesiadkowy. Ładowanie kasy w 200m torowiska nie jest i nie będzie jeszcze długo konieczne. A remont Nakielskiej przewidziany jest na jakie lata? Wówczas można by jednocześnie zająć się wiaduktem.Tam to trzeba nowy wiadukt postawić, z rezerwą na tramwaj, drugą jezdnię i co najważniejsze - z przepustem dla pieszych po tej samej stronie co pętla. Inaczej to nie ma sensu. Ja nawet nie wiem, czy nie należałoby od razu na przedłużenie do Plażowej z węzłem i P+R ciągnąć kasy z tych 68 mln.Ciekawy pomysł to stacja na Wilczaku, ale wówczas trzeba wykorzystać i ucywilizować awaryjną pętlę za wiaduktem.
To było z przymrużeniem oka.Mógłby, tylko czy jest po co? Przy Osowej też można by zrobić węzeł, ale to wszystko musi być częścią planu, a nie na hurra.Autobus mógłby też kursować do stacji Łęgnowo, jest nawet idealne miejsce postojowe jak przekonaliśmy się o tym w sobotę ;)
Ale tego czegoś się nie da poszerzyć.Darek pisze: Budowa nowego wiaduktu, zgoda, tylko sama pewnie pochłonęłaby z 50mln. Póki co obniżyć jezdnię i poszerzyć przejazd. I zostawić rezerwę pod tramwaj.
800 metrów. I konieczne nie jest, ale zdecydowanie bardziej przydatne dla komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy niż nowy przystanek kolejowy w Cierpicach.I mamy węzeł przesiadkowy. Ładowanie kasy w 200m torowiska nie jest i nie będzie jeszcze długo konieczne.
Nie jest przewidziany na żadne konkretne. I lepiej od razu zrobić porządnie, niż potem z okazji poszerzania wszystko rozwalać.A remont Nakielskiej przewidziany jest na jakie lata? Wówczas można by jednocześnie zająć się wiaduktem.
No bo to na kolej aglomeracyjną, sądzę że pospieszne jeśli miałyby się zatrzymywać, to na Błoniu tylko.Aha, skoro mowa o przystankach Wilczak i Błonie, to nie byłyby one czasem zbyt blisko siebie? Kilometr odległości to już jak na SKM-ce.
Źródło: Gazeta Wyborcza BydgoszczOdnowią wiadukt i most zamiast linii na lotnisko
Pociągiem na lotnisko. Ma powstać nowa stacja kolejowa
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/szwederowo/1 ... .html?bo=1
Analiza. Czy nowa linia kolejowa jest nam potrzebna?
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/szwederowo/1 ... .html?bo=1
To nie autostrada co powinna omijać miasto.spooney pisze:I znowu na siłę wymyślają...
około 35 minut.Atako pisze:Powiedzcie mi ile czasu mógłby jechać szynobus albo coś w rodzaju pociągów SKM z Bydgoszcz Fordon przez Leśna, Główną do miejscowości Trzciniec zatrzymując się na wszystkim przystankach?