Prywatyzacja, podział MZK
Moderator: spooney
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Prywatyzacja, podział MZK
Kto jest za, a kto przeciw? No i oczywiście jakies sensowne argumenty. W kilku tematach, oraz w szczekaczce widziałem ze to temat dość '[glow=darkred]gorący[/glow]'.
Ja jestem jak najbardziej za, zagłosujcie w ankiecie . Jest również opjca dla niezdecydowanych. Argumenty przytocze zaraz jak ktoś się odezwie, zebym miał na co odpisac .
Ja jestem jak najbardziej za, zagłosujcie w ankiecie . Jest również opjca dla niezdecydowanych. Argumenty przytocze zaraz jak ktoś się odezwie, zebym miał na co odpisac .
Ostatnio zmieniony 2008-01-18, 02:44 przez Mateusz Machel, łącznie zmieniany 1 raz.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Krawężnik_2451 pisze:lista jest długa ;) ja mam swoje zdanie na ten temacik ;P mozemy na gg pogadać:D
Moze gadasz, zeby gadać? :>
Wkońcu forum jest poto aby gadać, komunikatory zostawmy to prywaty.partisan pisze:możesz też tutaj napisać, w końcu o to kaman w dyskusji
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Mówią mów to mówie :
Nie,dlaczego nie ? a dlaczego nie tak?
Po 1.NIE-PRYWATNOŚCI
Podział mzk na mniejsze spółki prywatne mija się z celem ponieważ: więcej firm do utrzymania ,większa konkurencja.Nawet gdyby jakiśmilioner wykupił całe mzk z liczbą ok 220 autobusów (w przybliżeniu Okolo) to i tak to byłby dla niego kosmiczny problem w utrzymaniu.Brak pieniędzy od państwa na utrzyzmanie pojazdów ,brak kasy z unii... sam na wsyzstko musi tyrać.Zatrudnienie: ogromnej liczby kiermanów i mechaników wykup terenu opłacanie terenu??? Prywaciaż nie płaciłby więcej pracownikom niż mzk bo skąd na ten cel pieniążki?by otrzymał...
Po 2.Dlaczemu TAK? jak jest jest dobrze (nie najlepiej ale byłoby gorzej gdyby mzk byłoby sprywatyzowane)
Teraz mzk otrzymuje pieniądze z unii ,od państwa także środki mają zapewnione przez unie i państwo.
Nie,dlaczego nie ? a dlaczego nie tak?
Po 1.NIE-PRYWATNOŚCI
Podział mzk na mniejsze spółki prywatne mija się z celem ponieważ: więcej firm do utrzymania ,większa konkurencja.Nawet gdyby jakiśmilioner wykupił całe mzk z liczbą ok 220 autobusów (w przybliżeniu Okolo) to i tak to byłby dla niego kosmiczny problem w utrzymaniu.Brak pieniędzy od państwa na utrzyzmanie pojazdów ,brak kasy z unii... sam na wsyzstko musi tyrać.Zatrudnienie: ogromnej liczby kiermanów i mechaników wykup terenu opłacanie terenu??? Prywaciaż nie płaciłby więcej pracownikom niż mzk bo skąd na ten cel pieniążki?by otrzymał...
Po 2.Dlaczemu TAK? jak jest jest dobrze (nie najlepiej ale byłoby gorzej gdyby mzk byłoby sprywatyzowane)
Teraz mzk otrzymuje pieniądze z unii ,od państwa także środki mają zapewnione przez unie i państwo.
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Offtopic: a na co to ostatnio MZK starało się o dofinansowanie?!Krawężnik_2451 pisze: Teraz mzk otrzymuje pieniądze z unii
Ja jestem ZA.
Jak ja to widzę?
-podzielić MZK na conajmniej trzy spółki: np. MZA Ino, MZA Szajnochy, i Tramwaje Bydgoskie. Pierwsze dwie sprywatyzować, tramwaje zostawić jako spółkę miejską.
-dwie rywalizujące firmy, plus pks, plus inne firmy [vide forbus itd], czyli większa konkurencja, czyli teoretycznie niższe stawki za kilometr, lepszy tabor, i na pewno większa dbałość o niego
-konkurecja jest zawsze korzystna dla klienta
-ani kierowcy, ani mechanicy nie stracą pracy
-większa przejrzystość, bo wszystkie linie będą przetargowe i nie będzie jednorazowych przetargów na 26 linii [wiadomo że jak rządzi jeden przewoźnik, w dodatku nieprywatny to teoretycznie MUSI on wygrać taki przetarg:/]
-a jeżeli mamy zostawić jedno wielkie MZK to będzie jak było: jeden wielki główny przetarg, który musi wygrać MZK bo inaczej pójdzie z torbami, potem marnotrawienie pieniędzy na shity w stylu connecto, albo po prostu zajeżdżanie na amen choćby i najlepszych autobusów. Bo po co się starać, jeśli i tak nikt nam linii nie odbierze. A jak jest konkurencja to po prostu: starają się wszyscy.
________________
A to z jakiej racji skoro to będą firmy prywatne?Krawężnik_2451 pisze:więcej firm do utrzymania
Odnośnie postu Łukasza: firma zatrudnia pracowników, utrzymuje tabor, teren, itd itd, podlicza, oblicza, i wie że może zaproponować konkretną określoną stawkę za kilometr: taką żeby wyjść na plus po uwzględnieniu kosztów. To oczywiste i logiczne. Musisz tak startować żeby wyjść na swoje, i mieć możliwość trwania i rozwoju. MZK działa tak samo;)
zgoda :D a jak np pan ,,Czesio Dusigrosz'' kupi ,,Ino'' i będize maił linie tak jak ino do tej pory...i jak padnie coś na morskiej np...... to pan ,,Stasio Męczykicha'' który kupił mza ,,Szaj'' nie zgodzi sięna podstawke swojego wozu na linie pana ,,Dusigrosza'' w ramie rezerwy jednego kółka. Bo dajmy na to że pan ,,Dusigrosz'' nie ma rezerw bądz autobusy stoją w naprawie .A teraz w mzk mamy tka włąśnie podmianki wozów pożyczki tzw wątpie żę konkurencja by sobie na tyle ufałą i podawałą pod nas choćby rezerwy.Załóżmy na to że pan ,,Męczykicha jest wrogiem pana Dusigrosza i pod względem konkurencji na rynku i panowie nie lubią się w sprawach osobistych i nie ma pomocy wzajemniej.partisan pisze:podzielić MZK na conajmniej trzy spółki: np. MZA Ino, MZA Szajnochy,
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to nie tak:Krawężnik_2451 pisze:zgoda :D a jak np pan ,,Czesio Dusigrosz'' kupi ,,Ino'' i będize maił linie tak jak ino do tej pory...i jak padnie coś na morskiej np...... to pan ,,Stasio Męczykicha'' który kupił mza ,,Szaj'' nie zgodzi sięna podstawke swojego wozu na linie pana ,,Dusigrosza'' w ramie rezerwy jednego kółka. Bo dajmy na to że pan ,,Dusigrosz'' nie ma rezerw bądz autobusy stoją w naprawie .A teraz w mzk mamy tka włąśnie podmianki wozów pożyczki tzw wątpie żę konkurencja by sobie na tyle ufałą i podawałą pod nas choćby rezerwy.Załóżmy na to że pan ,,Męczykicha jest wrogiem pana Dusigrosza i pod względem konkurencji na rynku i panowie nie lubią się w sprawach osobistych i nie ma pomocy wzajemniej.partisan pisze:podzielić MZK na conajmniej trzy spółki: np. MZA Ino, MZA Szajnochy,
zobacz, czy teraz forbus podstawia autobus pod luke na linii mzk? nie.
dlaczego?
-bo nikt forbusowi za to nie zaplaci
-bo mzk placi za niezrealizowane kursy
i tu nawet nie chodzi o to kto kogo lubi. kazdy ma swoje zadania i juz!
Aha, jeszcze dopiszę: dzieląc MZK rozpisałoby się przetargi na wszystkie linie mzk [w jakiś pakietach]. A takie rzeczy jak kolor taboru, podział na firmy itd, to już detale. Mówimy o samej idei.
------------------------
a to będzie taka sama sytuacja jak jest teraz:D wszystko jedno czy publiczny czy prywatny jeżeli będzie jeden duży przewoźnik. Nic się nie zmieni w ten sposób. Zero konkurencji zero dbałości, nie ważne jaka spółka.Ikarus280 pisze:@Łukasz: Zawsze, można zakłady autobusawe sprywatyzować jako jedną spółke.
-
- Posty: 2888
- Rejestracja: 2007-01-06, 14:02
Też racja.
Jeśli już ejsteśmy przy barwach, to najlepiej jakby maisto ustaliło jakis wzór maloania dla wszystkich, (ja bym postulował o nie zamieszczaniu na autobusach loga firmy przeowzowej) Dlaczego, zeby ludzie nie nastawiali sie w sposób ten ejst dobry, a ten zły.
Jeśli już ejsteśmy przy barwach, to najlepiej jakby maisto ustaliło jakis wzór maloania dla wszystkich, (ja bym postulował o nie zamieszczaniu na autobusach loga firmy przeowzowej) Dlaczego, zeby ludzie nie nastawiali sie w sposób ten ejst dobry, a ten zły.
Ze względu na dobro Stowarzyszenia zawieszam swoją działalność w jego obrębie.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
-Kontakt tylko telefoniczny, z forum jestem wylogowany.
dzięki za pojęcie pewnych rzeczy ;P ehhh no i racjapartisan pisze:to nie tak:
zobacz, czy teraz forbus podstawia autobus pod luke na linii mzk? nie.
dlaczego?
-bo nikt forbusowi za to nie zaplaci
-bo mzk placi za niezrealizowane kursy
Ps.Mati Za jednym prywaciażem też MOGE być ZA
K R Y T Y K poprostu przez duże ,,K''
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
MZK = MZA i MZT
Moja propozycja to powiedzmy sobie szczerze czysta fikcja, ponieważ jest to duża sprawa.
W zwiazku z częstymi groźbami strajku i niezadowolnenim Autobusiarzy, dla dobra komunikacja z MZK powinno się wydzielić:
MZA - Miejski Zakład Autobusowy
MZT - Miejski Zakład Tramwajowy
Na start MZA i MZT powinny uzyskać wsparcie finansowe od miasta, tym samym uwolnilibyśmy tramwaje od balastu jakim są autobusy.
Taka propozycje bodajże przedsawił Jasiakiewicz kiedyś, podobne działa to w Szczecinie i Warszawie, bodajże także w Elblągu
Co o tym myślicie?
W zwiazku z częstymi groźbami strajku i niezadowolnenim Autobusiarzy, dla dobra komunikacja z MZK powinno się wydzielić:
MZA - Miejski Zakład Autobusowy
MZT - Miejski Zakład Tramwajowy
Na start MZA i MZT powinny uzyskać wsparcie finansowe od miasta, tym samym uwolnilibyśmy tramwaje od balastu jakim są autobusy.
Taka propozycje bodajże przedsawił Jasiakiewicz kiedyś, podobne działa to w Szczecinie i Warszawie, bodajże także w Elblągu
Co o tym myślicie?
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Pomysł jak najbardziej trafny. Jak spojrzymy wstecz, to od kiedy w Bydgoszczy pojawiły się ostatnie 805Na (był to chyba rok 1992), nie zakupiono żadnego nowego tramwaju przez 15 lat! (pomijam strzałę, bo PESA wykonała go dla miasta za jakies zaległosci finansowe, czy cos takiego). A autobusy od tego czasu zostały już całkowicie wymienione (został tylko jeden Ikarus 280 #3421). Moim zdaniem autobusy, blokują rozwój taboru tramwajowego. Szybciej się zużywają i trzeba je częściej wymieniać, przez co brakuje pieniędzy na tabor tramwajowy, a w MZK się nie przelewa. Jak kredyty zostaną spłacone, kupowane są kolejne autobusy, a na trawmwaje śrdoków brak. Owszem, inwestuje się modernizację taboru, ale to trochę za mało. Ewidentnie brakuje w naszym mieście tramwajów niskopodłogowych (Zakupione dwa to kropla w morzu potrzeb, ale dobrze, że się cos ruszyło) Jakby powstały osobne spółki, wówczas byłaby szansa na więcej nowocześniejszego taboru tramwajowego.
//partisan: pozwoliłem sobie dołączyć do tegoż tematu starszy wątek mówiący o podziale i prywatyzacji. Wtedy przeszedł on jakoś bez większego echa..;)
//partisan: pozwoliłem sobie dołączyć do tegoż tematu starszy wątek mówiący o podziale i prywatyzacji. Wtedy przeszedł on jakoś bez większego echa..;)
Ostatnio zmieniony 2008-01-18, 02:45 przez pawel_nk, łącznie zmieniany 2 razy.