Projekt remarszrutyzacji zakładał m.in. przetrasowanie linii autobusowej nr 55. Odcinek trasy Rondo Ossolińskich - Piotrowskiego - Jagiellońska - Rondo Jagiellonów miał zostać zastąpiony wytrasowaniem z wykorzystaniem istniejącego BUS-pasa, czyli Rondo Ossolińskich - Aleje Ossolińskich - Plac Weyssenhoffa - Paderewskiego (BUS-pas) - Staszica (BUS-pas) - 3 Maja (BUS-pas) - Rondo Jagiellonów
Czemu tak? Chyba nie trzeba tłumaczyć nikomu. Autobusy stoją na Jagiellońskiej w ogromnych korkach marnując cenny czas, o punktualności można pomarzyć, a mogłyby bezproblemowo "śmignąć" BUS-pasem
Pasażerów na przystanku Jagiellońska / Piotrowskiego jest niewielu, przystanek nie posiada swojej pary więc nie jest zbyt atrakcyjny dla podróży "tam i z powrotem" z tym samym miejscem startu/mety. Jego likwidacja nie wywoła zbiorowych spazmów
Co Wy na to aby to wdrożyć już teraz? Plusy, minusy?
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
Moderator: spooney
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
Zgadzam się, trzeba korzystać z budowanych BUS-pasów. Ja jednak poszedłbym jeszcze krok dalej. Zmiana trasy 55 powoduje, że dorzucamy kolejną linię na Al. Ossolińskich w stronę centrum. Proponuję zatem przeniesienie linii 64 i 67 trasą Ogińskiego - Rondo Wielkopolskie - Powstańców Wielkopolskich, czyli powrót do przeszłości, z jednym wyjątkiem, trasa linii 59 - bez zmian. Przystanek Plac Weyssenhoffa jest bardzo słabo wykorzystywany na wspomnianych wyżej liniach i to o różnych porach dnia - widzę to za każdym razem jadąc tam autobusem. Co uzyskujemy?
- równomierne rozdzielenie linii w podanej okolicy, przy jednoczesnym zminimalizowaniu pokrycia się tras różnych linii (55 i 64 oraz 59 i 67),
- ukłon w stronę studentów podróżujących od Przemysłowej (przystanki na Ogińskiego i Rondzie Wielkopolskim, dają szybki dostęp do głównego budynku UKW oraz pobliskiej Biblioteki,
- starsze osoby w dalszym ciągu mają dogodny dojazd do/z Bazyliki,
- przy okazji uszeregowanie linii: 52, 55, 59 Al. Ossolińskich, a 64, 67 Ogińskiego,
- wydaje mi się nie jest też konieczna korekta w rozkładach jazdy 64 i 67.
Pozostawiam temat dalej do dyskusji z szerszym spojrzeniem na tę okolicę Bydgoszczy.
- równomierne rozdzielenie linii w podanej okolicy, przy jednoczesnym zminimalizowaniu pokrycia się tras różnych linii (55 i 64 oraz 59 i 67),
- ukłon w stronę studentów podróżujących od Przemysłowej (przystanki na Ogińskiego i Rondzie Wielkopolskim, dają szybki dostęp do głównego budynku UKW oraz pobliskiej Biblioteki,
- starsze osoby w dalszym ciągu mają dogodny dojazd do/z Bazyliki,
- przy okazji uszeregowanie linii: 52, 55, 59 Al. Ossolińskich, a 64, 67 Ogińskiego,
- wydaje mi się nie jest też konieczna korekta w rozkładach jazdy 64 i 67.
Pozostawiam temat dalej do dyskusji z szerszym spojrzeniem na tę okolicę Bydgoszczy.
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
Nie wiem ile osób wysiada na tym przystanku, ale jest on chyba dobrym miejscem na przesiadkę na jakiś autobus z Dworca PKS.
UKW z Przemysłowej znika."- ukłon w stronę studentów podróżujących od Przemysłowej (przystanki na Ogińskiego i Rondzie Wielkopolskim, dają szybki dostęp do głównego budynku UKW oraz pobliskiej Biblioteki"
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
UKW znika z Przemysłowej, pojawia się na Poniatowskiego.
Gdy kiedyś pomieszkiwałam na Bartodziejach, to na PKS zawsze jeździłam 55 - i to jest moim zdaniem największa zaleta tego przystanku. Blisko PKS, FR Bus, Polski Bus itd. No a z drugiej strony stoi w korku... Tak źle i tak niedobrze.
Gdy kiedyś pomieszkiwałam na Bartodziejach, to na PKS zawsze jeździłam 55 - i to jest moim zdaniem największa zaleta tego przystanku. Blisko PKS, FR Bus, Polski Bus itd. No a z drugiej strony stoi w korku... Tak źle i tak niedobrze.
Bylejakości mówmy NIE!
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
"55" przetrasować, a przy Piotrowskiego zatrzymać "80"Hania pisze: to jest moim zdaniem największa zaleta tego przystanku. Blisko PKS, FR Bus, Polski Bus
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
I mamy obskoczone dzięki temu PKP, PKS, lotnisko i przystanek PolskiegoBusareputed pisze:a przy Piotrowskiego zatrzymać "80"
A 55 wreszcie byłoby punktualne bez stania w korkach a buspas lepiej wykorzystany
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
55 na pewno by to pomogło, spoko rozwiązanie - mimo dłuższej trasy, w godzinach szczytu czas przejazdu pewnie by wzrósł tylko nieznacznie, ze względu na buspas i korki na Jagiellońskiej. Teraz pytanie, jak mieszkańcy Bartodziejów mają dojechać na pks. Ci mieszkający blisko Fordońskiej mają tramwaj, ale reszta musiałaby iść pieszo Piotrowskiego lub Ogińskiego.
Bylejakości mówmy NIE!
Wycofanie linii nr 55 z ul. Piotrowskiego i Jagiellońskiej
Tak samo jak dojeżdżają np. mieszkańcy Miedzynia, Glinek, czy do niedawna jeszcze mieszkańcy BłoniaHania pisze:Teraz pytanie, jak mieszkańcy Bartodziejów mają dojechać na pks.