Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Moderator: spooney
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Dotacji opisanych jako dotacje nie dostaje, bo nie może. Natomiast spółka jest co roku dokapitalizowywana (miasto nabywa udziały), w tym roku 2,366 mln, w zeszłym jakoś podobnie.
-
- Członek Stowarzyszenia
- Posty: 2215
- Rejestracja: 2007-01-12, 00:15
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Ale efekt ten sam. Ba, opisane to jest jako środki na zakup taboru.Fordoniak pisze:No, ale to jest co innego
Owszem, przynajmniej z niektórymi.i tak się dzieję też z innymi spółkami miejskimi.
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Ja tak uważałem i to jest ostateczne potwierdzenie, tego, że tak jest.
Nawet kwotę dobrze zapamiętałem.
Nawet kwotę dobrze zapamiętałem.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Przecież spółki miejskie należą do miasta więc o co ten lament. Sami sobie dają a nie "obcemu".
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Jak już wspomniał Krzysiek, efekt jest ten sam.
Pamiętacie jaką genezę miał ten temat?
Za to MZK może już sobie kupić 3 krótkie autobusy - niech sobie miasto łoży na swoją spółkę, ale nie mówcie potem, że nie dostają wsparcia od miasta, bo o tym była mowa, a to jest hipokryzja.
Tyle ode mnie w tym temacie.
Pamiętacie jaką genezę miał ten temat?
Za to MZK może już sobie kupić 3 krótkie autobusy - niech sobie miasto łoży na swoją spółkę, ale nie mówcie potem, że nie dostają wsparcia od miasta, bo o tym była mowa, a to jest hipokryzja.
Tyle ode mnie w tym temacie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Zgadzam się z Fordoniakiem. To są zupełnie różne kwestie i dokapitalizowanie spółki miejskiej jest normalną rzeczą. Dotowane to mogą być koleje państwowe. Zresztą MZK kupuje samo autobusy, za swoje pieniądze. W innych miastach często przewoźników wyręcza miasto, nie mówią już o wsparciu z Unii, nasze województwo jako jedyne chyba nie ma dofinansowania zakupu autobusów z programów unijnych. A tabor i tak mamy bardzo dobry, na pewno najlepszy w województwie.
Off-topem mówiąc dużo dał wybór marki Volvo w latach 90-tych. Gdybyśmy wkopali się np. w jelcze to teraz byłaby kaplica.
Ja to nazywam jednym z 4 momentów przełomowych w historii bydgoskiej komunikacji autobusowej.
Off-topem mówiąc dużo dał wybór marki Volvo w latach 90-tych. Gdybyśmy wkopali się np. w jelcze to teraz byłaby kaplica.
Ja to nazywam jednym z 4 momentów przełomowych w historii bydgoskiej komunikacji autobusowej.
80 lat komunikacji autobusowej w Bydgoszczy 1936-2016
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Darek pisze:nasze województwo jako jedyne chyba nie ma dofinansowania zakupu autobusów z programów unijnych
Tego nie dostaje całe województwo tylko miasta/przewoźnicy ubiegające się o dotację z RPO.
Wyjątkiem był cały program "Polska Wschodnia" czy jakoś tak, ale to był elementy składowe całego programu modernizacyjnego.
Toruń kupuje autobusy z funduszy UE, Inowrocław chyba też coś kupił - ale to ma znaczenie marginalne.
Skoro następuje dokapitalizowanie ze strony miasta na "zakup taboru", to chyba jednak nie zupełnie samo.Darek pisze: Zresztą MZK kupuje samo autobusy, za swoje pieniądze.
To był bardzo dobry wybór.Darek pisze:Off-topem mówiąc dużo dał wybór marki Volvo w latach 90-tych.
Chodzi tylko o to, że MZK dostaje środki ze strony miasta, a potem wygrywa przetargi na obsługę komunikacyjną na zasadach wolnorynkowych, to jest nie fair wobec podatnika.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Dotacja na komunikację ma się zmniejszyć bo liczy się na tańsze usługi (wg cen obecnych przetargów) i "wąsacze" z MZK już jęczą
MZK Bydgoszcz w dramatycznej sytuacji. Szykuje się protest
Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /131129526
Spodobał mi się ten komentarz:Związkowcy alarmują: Bydgoski ratusz chce zniszczyć MZK
Gazeta Wyborcza
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... zczyc.html
lunch pisze:Ale kabaret. Ci goście tymi działaniami tylko ujawniają, że funkcjonowanie tego wszystkiego to wielka ściema. No bo tak: w normalnej sytuacji miasto ma zapewnić mieszkańcom komunikację, opłacając ją z ich podatków - czyli musi jak najtaniej i jak najlepiej. Oczywiście gdzieś tam na uboczu jest los ludzi zatrudnionych w firmach, które to zrealizują, ale mocno na uboczu, bo to nie jest rola miasta, a jeśli nawet, to czemu miałoby się troszczyć akurat o tych z MZK. A ci, co pracują w marketach i innych obozach pracy, to co - gorsi mieszkańcy?
No więc miasto robi przetarg. Wybiera najtańszego, ale jak mądrze rozpisze warunki, to wcale nie najgorszego. I przetarg jest na 80%, czyli wielka ściema, bo wiadomo, że pod MZK. Teraz kontrakt się kończy, więc niestety - obaliliśmy komunizm, to takie są konsekwencje, że jak firmie (jakiejkolwiek) się kończy kontrakt, to się szuka nowej pracy. Miasto nie chce robić ściemy, bo skoro "przypadkiem" poprzedni przetarg wygrała duża firma należąca do miasta (MZK), to zamiast znów udawać, lepiej zrobić normalne powierzenie bez przetargu. Przepisy na to pozwalają, by nie robić farsy. Oczywiście tym panom się wydaje, że oni to wywalczyli...
I teraz miasto chce, by oni - jeśli już mają być potraktowani jak święta krowa i dostać zlecenie bez przetargu - wykonywali je za rynkowe ceny (w normalnych krajach to oczywiste standardy). Miasto nie może wydawać pieniędzy podatników lekką ręką bez uzasadnienia. I co? I znów krzyk i płacz, bo jedynie słusznym świętym krowom się należy. Tak jakby komunikacja nie była dla pasażerów, tylko dla nich. Goście nie pojmują, że pracują jedynie w firmie realizującej zlecenie. To tak, jakby murarz miał pretensje do dewelopera, że nie chce drożej sprzedawać mieszkań i budować kolejnych. (...)
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
A nie pomyśleliście że może chodzić o kolejne cięcia linii i częstotliwość kursów. To uderzy w pasażera.
A redukcja to tak przy okazji.
A redukcja to tak przy okazji.
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
A co mają cięcia w MZK do cięć linii i częstotliwości?michał 78 pisze:A nie pomyśleliście że może chodzić o kolejne cięcia linii i częstotliwość kursów.
Akurat w każdej miejskiej spółce jest zbyt dużo osób w administracji...michał 78 pisze:A redukcja to tak przy okazji.
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Jesli tak jest to nie będę dyskutował. Ale jeśli zwolnia np. obsługę techniczną( wystarczy np. 2 mechaników na mieście zamiast 3) to bezpośrednie straty z tytułu wyrzuconych kursów poniesie MZK ale pośrednio uderzy to w pasażera.Kamil3836 pisze:Akurat w każdej miejskiej spółce jest zbyt dużo osób w administracji...
I jeszcze jedno - jak tańszym kosztem utrzymać droższe w eksploatacji ( klima) autobusy- jak w reklamie więcej za mniej.
Ps. Jeśli chodzi o upasionych związkowców to na etatach firmy są 3-4 osoby. Reszta pracuje społeczne a np. koszty wyjazdu idą ze składek.
Re: Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
No, jasne, w MZK jeszcze jest za dużo osób w administracji. Na tramwajach i autobusach może też?Kamil3836 pisze:A co mają cięcia w MZK do cięć linii i częstotliwości?michał 78 pisze:A nie pomyśleliście że może chodzić o kolejne cięcia linii i częstotliwość kursów.
Akurat w każdej miejskiej spółce jest zbyt dużo osób w administracji...michał 78 pisze:A redukcja to tak przy okazji.
Michu76
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
michu76 pisze:w MZK jeszcze jest za dużo osób w administracji. Na tramwajach i autobusach może też?
Wyraźnie napisałem, że w biurach... Nie potrzeba tyle osób, nie których stanowisk kierowniczych.
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
@ Kamilo: czy ty k... wszystko wiesz najlepiej?
Re: Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Widać kolega Kamil ma bogate, wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmą transportową i zna prawidłowy wzór matematyczny dla najlepszej proporcji stanowisk administracyjnych do fizycznych
Mało kto zdaje sobie sprawę ile Ci biurkowcy muszą przerzucić papierków by autobus mógł wyjechać, a za brak których naliczane są kary idące w tysiące złotych. W tak niedużej firmie jak nasza, na upartego do samych sprawozdań do GUS-u mógłbym zatrudnić człowieka i naprawdę miałby co robić.
No cóż, klepać w klawiaturę każdy może...
Mało kto zdaje sobie sprawę ile Ci biurkowcy muszą przerzucić papierków by autobus mógł wyjechać, a za brak których naliczane są kary idące w tysiące złotych. W tak niedużej firmie jak nasza, na upartego do samych sprawozdań do GUS-u mógłbym zatrudnić człowieka i naprawdę miałby co robić.
No cóż, klepać w klawiaturę każdy może...
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Tom pisze:Widać kolega Kamil ma bogate, wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmą transportową i zna prawidłowy wzór matematyczny dla najlepszej proporcji stanowisk administracyjnych do fizycznych
To nie jest jedynie moja opinia, ale również pracowników MZK. Nie będę kontynuował dyskusji, bo każdy ma prawo do swojego zdania.
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Wiesz opinią wielu osób jest też to, że kierowcy sobie siedzą za kółkiem, mają ciągle przerwy, są chamscy i wszystko im ciężko...Kamil, proponuję Ci najpierw gdziekolwiek popracować to zobaczysz, że ci biurkowcy wcale mają nie mniej zajęcia, od tych fizycznie pracujących.
79 Glinki <-> Rycerska
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
61 Rekinowa <-> Kapuściska (Mokra)
68 Osiedle Leśne <-> Glinki BFM (Exploseum/Prądocińska)
2 Rondo Kujawskie <-> Las Gdański
109 Dworzec Centralny <-> Os. Górczewska
11 Koniuchy <-> Czerniewice
51 Poznań Główny <-> Os. Sobieskiego
3 Nowy Bieżanów <-> Krowodrza Górka
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
To, że w administracji firm publicznych/komunalnych pracune zbyt dużo ludzi to nie są wymysły Kamila, a powszechnie znane fakty - to samo tyczy się MZK.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
-
- Posty: 5528
- Rejestracja: 2007-01-06, 01:09
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Brakuje na to dowodów moi drodzy, cyzelujcie słowa:>
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Już wkrótce ratusz rozwali MZK, powstaną Tramwaje Bydgoskie zasilone stołkami kończących kadencje w ratuszu prezesów i zastępców T.B. a w administracji zasiądzie tylko 1 kierownik, 1 sekretarka, 1 księgowa a motorniczy będzie je...ł za 1500 na rączkę na umowie śmieciowej. Może wtedy co poniektórzy będą zadowoleni. Kurcze, ciekawe, że nie rażą Was ulgi i zniżki dla pracowników MWiK, którzy zarabiają lepiej niż my w MZK. O tym nikt tu nie mówi tylko wiecznie najazdy na MZK bo jest spółką, która wyszła na prostą, kupuje nowe autobusy więc trzeba to zniszczyć. Miast sobie samo strzela w kolano próbując rozwalić swoją spółkę.
Michu76
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
W Warszawie od dawna funkcjonują Tramwaje Warszawskie oraz w innych miastach również (TŚ, TS). Nie słyszę, aby ktoś narzekał.michu76 pisze:Już wkrótce ratusz rozwali MZK, powstaną Tramwaje Bydgoskie
Pomyślmy... za tą pensje może zbraknąć chętnych na takie stanowisko, zresztą pensje nie będą się różniły od obecnych w MZK zbyt wielką kwotę (-/+ 100-200 zł).michu76 pisze: motorniczy będzie je...ł za 1500 na rączkę na umowie śmieciowej.
Nie tylko MWiK. ale też PKP IC, ENEA i innych spółkach.michu76 pisze:ciekawe, że nie rażą Was ulgi i zniżki dla pracowników MWiK,
Nikt nie mówi, ponieważ jest to forum o komunikacji miejskiej.michu76 pisze:O tym nikt tu nie mówi
Nie prawda. Sam wcześniej wcześniej wspomniałeś o MWiK, która jest miejską spółką i też przynosi zyski.michu76 pisze: MZK bo jest spółką, która wyszła na prostą
-
- Posty: 754
- Rejestracja: 2007-07-27, 20:32
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Ja mam pytanie takie: Skąd Wy wiecie o przerośniętej administracji w MZK, skoro mi, pracownikowi, ciężko się wypowiedzieć. Macie wgląd w papiery?? Ja potrafię powiedzieć ilu kierowców pracuje, a to już jest jakaś podstawa do myślenia o liczbie pracowników, którzy muszą obsługiwać tą zgraje (przyjęcia, emerytury, rozliczanie wypłat). Mam podstawę, ale i tak się nie wypowiadam, bo nie mam pojęcia o tych sprawach.
A może to tak, że w tych spółkach (dla zachowania obiektywizmu innych niż MZK) pracownicy są traktowani, jeszcze, normalnie. Normalnie, to znaczy pracują od 7, do 15, robią to co do nich należy i dostają za to, jako takie wynagrodzenie.
Poznałem wiele młodych małżeństw ostatnio: Matki czasem pracują po 12 godzin, przez cały tydzień. Nikt się nie pyta czy mają z kim zostawić dzieciaka. Albo tata koleżanki mojej córki: Po 24h na "CPN" pojechał do domu, a tu telefon- masz być z powrotem...
Tak ma być?
Ja nie zazdroszczę żołnierzom szybkiej emerytury. Mogłem zostać trepem, ale nie chciałem. Mają lepiej, no i dobrze.
Pozdrawiam znawców.
A może to tak, że w tych spółkach (dla zachowania obiektywizmu innych niż MZK) pracownicy są traktowani, jeszcze, normalnie. Normalnie, to znaczy pracują od 7, do 15, robią to co do nich należy i dostają za to, jako takie wynagrodzenie.
Poznałem wiele młodych małżeństw ostatnio: Matki czasem pracują po 12 godzin, przez cały tydzień. Nikt się nie pyta czy mają z kim zostawić dzieciaka. Albo tata koleżanki mojej córki: Po 24h na "CPN" pojechał do domu, a tu telefon- masz być z powrotem...
Tak ma być?
Ja nie zazdroszczę żołnierzom szybkiej emerytury. Mogłem zostać trepem, ale nie chciałem. Mają lepiej, no i dobrze.
Pozdrawiam znawców.
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Kamil jak funkcjonują TŚ, lepiej mi nie pisz bo to jest dno komunikacyjne. A co do wynagrodzeń różnica jest nie 100-200 zł. Jak będziesz miał kiedyś rodzinę, to może zrozumiesz że za 1500 jej nie utrzymasz...
Michu76
- Krzysztof Juszczak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 2007-02-03, 12:25
- Lokalizacja: Poznań
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Akurat różnica +/- 100 zł to w niektórych przypadkach jest znacząca różnica.
Ale powołanie Tramwajów Bydgoskich to i tak jest konieczność, i tak czy siak zostaną powołane - bardzo dobrze się stanie.
Ale powołanie Tramwajów Bydgoskich to i tak jest konieczność, i tak czy siak zostaną powołane - bardzo dobrze się stanie.
ZTM Poznań 12 16 51 85 91 201 234 235
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
ZDMiKP Bydgoszcz 52 55 59 71 32N 35N
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
Bo przecież ktoś będzie musiał spłacić kredyt zaciągnięty na budowę.Krzysztof Juszczak pisze:Ale powołanie Tramwajów Bydgoskich to i tak jest konieczność,
Dotacje dla MZK z budżetu miasta Bydgoszcz.
W Warszawie nawet TW ogłaszają przetargi na budowę linii tramwajowej, nie miasto ani zarządca.michał 78 pisze:Bo przecież ktoś będzie musiał spłacić kredyt zaciągnięty na budowę.