Źródło: Gazeta pomorskaMZK w Bydgoszczy mają plan
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/68424480[/quote]
Moderator: spooney
Źródło: Gazeta pomorskaMZK w Bydgoszczy mają plan
Tramwaje krótsze a więcej. Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>spooney pisze:Około 8,5 kolejnych trzeba będzie zapłacić za każdy z 6 ,7 tramwajów.
To chyba podstawa, żeby firma mogla dobrze zaplanować inwestycje.spooney pisze:Szczegółowy plan finansowania zostanie jednak opracowany dopiero po ostatecznym określeniu uwarunkowań sposobu i zakresu świadczenia usług przez MZK w przyszłości.
Dlatego jeśli MZK rozbijemy na MZT i MZA, to niestety, ale zapewne obie spółki upadną. A jeśli chodzi o zakup nowych PES to niestety, te tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.Darek pisze:PESY doprowadzą do upadku bydgoskich tramwajów.
Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.Robert Reimus pisze:Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
No i niska podłoga też ma z pewnością wpływ na cenę.Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
KTM-y od razu najlepiej z Rosji zaimportować, aby tylko wydział torów i trakcji się przypadkiem nie przepracował.Darek pisze: Remontować Konstale, konstruować niskopodłogowe doczepy, kupować Moderusy... Ale taki Bruski kupi 15 PES i się będzie cieszyć. A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
Członów to one mają może trzy, te EU8N, ale długością i pojemnością to jest zdecydowanie bardziej swing niż 121N.Robert Reimus pisze: Kraków (dla przypomnienia metropolia) kupuje tramwaje 3 członowe więc my nie musimy udawać że potrzebujemy 5-cio członowych:>
Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?Tarhim pisze:Niskopodłogowe doczepy są pozbawione sensu, bo muszą być bierne a tego konstal nie uciągnie.
Wyjaśnij dlaczego.korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Nie, nie to. W tej chwili jak mamy skład 805N (czy też 105N) to każdy wagon ma własne silniki i napędza się sam, tyle że drugi jest sterowany z pierwszego. Jak chcemy niską podłogę w przyczepie, to na silniki nie ma już miejsca, a sam pierwszy wagon tego nie uciągnie. Można by go przekonstruować, we Wrocławiu Protram kiedyś próbował, ale to nieopłacalne.krzys54 pisze: Masz na myśli to, że oprzyrządowanie do kierowania też waży, tak? Czy może wagon niskopodłogowy jest cięższy niż wysokopodłogowy?
Jasne - świat się skończy i nie będzie komunikacji tramwajowej w Bydgoszczy.Darek pisze:A MZK lub nieszczęsny następca bankrutować.
Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.krzys54 pisze: Odnośnie tego: czy w PESIE kiedykolwiek był ścisk? Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
To że PGR w postaci Zakładu Toruńska nie potrafi o nie zadbać i utrzymać należytego reżimu technicznego, z wszelkiej maści "specjalistami pana Zbyszka i kierownika Mariana" bez odpowiedniego zaplecza i dostępu do profesjonalnego serwisu to inna sprawa.Darek pisze:Skarbonki na kółkach
Postęp ogólnie jest drogi w utrzymaniu, Musicie wyleczyć się w końcu z tego, że wszystko jest tanie, coś kosztem czegoś.Kamil3836 pisze:tramwaje po skończonej gwarancji są drogie w utrzymaniu.
To nie wina tramwajów, tylko MZK.michu76 pisze:PESY nie nadają się na nasze tory, które po remontach kapitalnych są koślawe i nikt ich nie podbija co kilka lat.
To pewnie dlatego, że krótsze są tańsze? Bo z tego co wcześniej napisał Robert:Krzysztof Juszczak pisze:Często jest to spotykane, co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
tak rozumuję.Robert Reimus pisze:Tramwaje krótsze a więcej.
Proponuję zaorać i obsiać maryśką.korpi pisze:Ale moim zdaniem szkoda 25 mln wydawać na modernizację zajezdni.
Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.Krzysztof Juszczak pisze:To nie wina tramwajów, tylko MZK.
W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:michał 78 pisze:Utrzymanie torowiska należy do Zarządu. Wydział torów wykonuje prace zlecone.
Eee tam zaraz zaorać. Bardzo ciekawi mnie jednak, ile zdaniem Korpiego powinna kosztować modernizacja.michał 78 pisze:Proponuję zaorać i obsiać maryśką.
Nie zapominaj, że to ZDMiKP płaci, więc idzie tylko cena w ruch, nie jakość.Krzysztof Juszczak pisze:W każdym bądź razie wina leży po 1 z trzech stron:
- wykonawcy modernizacji
- wydziału utrzymania torów
- ZDMiKP
To radzę częściej jeździć tym tramwajem.krzys54 pisze:Bo z tego co ja zauważyłem, to nigdy.
Pewnie dla Ciebie po całej Bydgoszczy powinny kursować solówki.Krzysztof Juszczak pisze:co nie zmienia faktu, że tramwaje mogłyby być krótsze.
Nie porównuj Polski do zagranicznych miast. To prawie jakbyś porównywał raj z piekłem.Krzysztof Juszczak pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
A możesz się dowiedzieć pod jaki typ wozu było projektowane \wykonywane torowisko.Kamil3836 pisze:W miastach typu Augsburg, Brandenburg czy Bochum jeżdżą cięższe tramwaje i nie ma z tym ŻADNEGO problemu.
Waży więcej, ale jest dłuższa, więc ma taki sam albo i mniejszy. Nie byłem dobry z matematyki, więc nie chce mi się liczyćKrzysztof Juszczak pisze: A myśląc już matematycznie - to Pesa nie ma przypadkiem mniejszego nacisku?
Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.Krzysztof Juszczak pisze:No właśnie, i osi jest więcej, więc defacto jest lżejsza.
Do tego waży (jak pisałem wcześniej) 10 ton więcej. Na torowiskach użytkowanych przez Pesę wyraźnie widać zużycie obrzeży szyny (zwłaszcza na łukach).Tarhim pisze:Nie jest. Dwuskład 805Na ma osiem osi, a swing ma sześć.
Źródło: Gazeta wyborczaMiasto wycofa najstarsze autobusy i tramwaje
Czyli w mojej plotce była garstka prawdy. Bardzo dobre informacje do pasażerów, szczególnie te 27 nowych tramów z częściowo niską podłogą.spooney pisze:W tym roku do Bydgoszczy ma trafić 20 nowych pojazdów, a w przyszłym roku 12.
Raczej pesa jest zabójcza dla torów.black125 pisze:nasze tory dla PESY są zabójcze,